مجمع عمومی فوق العاده شورای هماهنگی روابط عمومی خراسان شمالی، با حضور حیاتی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، حمید رضا قربانی جم مدیر کل صدا و سیما، هاشمی سرپرست دانشگاه به همراه معاونین این دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این مجمع با بیان اینکه انتشار اخبار مربوط به کرونا در حال حاضر در فضای مجازی با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد اظهار کرد: باید این فضا را با اطلاع رسانی صحیح از التهاب خارج نماییم.

هاشمی ادامه داد: بیماری‌هایی مانند سارس و آنفولانزا از کرونا خطرناک‌تر هستند، اما نو پدید بودن این بیماری باعث شده از آن زیاد صحبت و باعث نگرانی مردم شود.

او ضمن تاکید بر جدی گرفتن رعایت بهداشت فردی و پرهیز از استعمال قلیان و سیگار به ویژه در اماکن عمومی، یادآور شد: با توجه به جدید بودن رفتار اپیدمیولوژیک این بیماری، نمی‌توان در مورد بسیاری از موارد از جمله زمان فروکش کردن آن، انتقال از طریق حیوانات، تاثیر گرم شدن هوا و تغییر فصل و ... اظهار نظر قطعی کرد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مورد استفاده از ماسک نیز توضیح داد: الزامی برای استفاده از ماسک برای همه مردم وجود ندارد، به کسانی استفاده از ماسک را توصیه می‌کنیم که علائم سرماخوردگی داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اطلاعات درست در اختیار مردم قرار دهیم و کمک کنیم تا آثار روانی بیماری کاهش یابد، اعلام کرد: تا کنون هیچ موردی از کرونا در خراسان شمالی به ثبت نرسیده است.

او با اشاره به اینکه با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، مردم از مسافرت‌های تفریحی، زیارتی و غیر ضروری اجتناب کرده چراکه باعث گسترش بیشتر آن خواهند شد.

افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این مجمع اظهار کرد: باید با هوشیاری، بدون ایجاد ترس راه‌های پیشگیرانه را در پیش بگیریم که ممنوع کردن اجتماعات و کاهش تجمعات در این راستا کمک می‌کند.

دلشاد اضافه کرد: از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با سازمان ها، ادارات و ارگان‌های دولتی مکاتبه‌ای شده تا در بحث آموزش، با توجه به محدودیت منابع وزارت بهداشت، با این نهاد هم افزایی و همکاری کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحیدی
۲۲:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
خدایاخودت این بلاراازکل جھان بردار