رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: اساس تمرکز فدراسیون در تقویم ورزشی سال ۹۹ بیشتر بر روی مسابقات جهانی کارگری است.

جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خدا را شکر امسال تقویم پر باری داشتیم و از بین ۷۵ رقابت توانستیم در ۷۲ رقابت عملکرد خوبی داشته باشیم.  

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری با اشاره به ۳ رقابتی که در سال ۹۸  برگزار نشد گفت: کشتی فرهنگی، کبدی سالنی و هندبال رشته‌هایی بودند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن متقاضیان برگزار نشد و در این میان رشته کویر نوردی که یک رشته‌ی مناسبتی است و باید در زمان و مکان مشخصی  برگزار شود، به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم و زمان مناسب برای برگزاری به تعویق افتاد.

رمضی در ادامه گفت: ۸ برنامه ورزشی به دلیل عوامل پیشگیرانه و عدم انتقال ویرس کرونا لغو شد، زیرا حفظ سلامتی شرکت کنندگان برای فدراسیون در اولویت است.


بیشتر بخوانید: ژیمناست کارگر به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شد


او در ادامه اظهار داشت: در سال ۹۸  شانزده تیم به اسپانیا اعزام کردیم و توانستیم مقام سوم جهان را درسطح ورزش کارگری کسب کنیم. در سال گذشته در همین مسابقات رتبه نهم را کسب کرده بودیم و می‌توانیم بگوییم نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: در نیمه‌ی دوم  سال ۹۸ با استارت پویشی با نام ورزش و کار، در راستای محور خانواده و گرایش‌های فدراسیون در تلاش بودیم که بتوانیم ورزش‌های همگانی و خانوادگی را ترویج دهیم که با استقبال بی نظیری رو به رو شد و به هدف اصلی که ورزش درکنار کار بود، دست یافتیم.  

رمضی با اشاره به عضویت رشته‌های جدید در فدراسیون جهانی کارگری گفت: به دلیل درخواست‌های زیادی که وجود داشت توانستیم با رایزنی‌های فراوان، رشته فوتبال و فوتسال را در این رقابت‌ها بگنجانیم، تیم آرمان گوهر سیرجان توانست در میان شانزده تیم شرکت کننده، به قهرمانی برسد.

او درخصوص تقویم ورزشی فدراسیون ورزش‌های کارگری در سال ۹۹ عنوان کرد: تقویم ورزشی سال ۹۹ در حال تدوین است و به احتمال قوی با تغییر رویکرد زیادی نسبت به سال‌های گذشته همراه است. کم‌ترین  تغییرات در حضور معلولین کارگر و کارگران بازنشسته در رقابت‌ها اعمال می‌شود. تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا در سال آینده، تنها کارگران را به رقابت‌های جهانی اعزام کنیم تا دیگر افراد سود جو نتوانند در قالب تیم‌های کارگری به مسابقات اعزام شوند و دیگر در حق هیچ کارگری اجحاف نشود.


بیشتر بخوانید: تیم کشورمان به مقام سومی مسابقات جهانی کارگران رسید


رمضی تاکید کرد: تمرکز فدراسیون بر روی رقابت‌های جهانی است تا بتوانیم یک نمای جهانی را درسطح کارگری در دید عموم بگذاریم، اما از فعالیت‌های خانوادگی و جشواره‌ها غافل نخواهیم شد و به این امر هم توجه داریم.

او افزود: در سال ۹۹ دومین تیم کارگران کارخانه جات را به یونان اعزام می‌کنیم. در حال حاضر یک کاروان صد نفره از شرکت‌ها و کارخانه جات استان تهران آماده حضور در این رقابت‌ها هستند و در دوره‌ی قبل توانستیم مقام سوم جهان را کسب کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار