ربیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با راه اندازی اقامتگاه‌های موقت در کرمان از ورود ۱۰۰ نفر به زندان جلوگیری شده است.

اقامتگاه‌های موقت، مانع ورود ۱۰۰ نفر به زندانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز به مناسبت ۷ اسفند روز وکیل مدافع در دیدار هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کرمان گفت: برای اولین بار در کشور با راه اندازی اقامتگاه‌های موقت، طی یک ماه گذشته، ۱۰۰ نفر تحت قرار کفالت و وثیقه از ورودشان به زندان جلوگیری به عمل آمده است.

او افزود: از جامعه وکلا انتظار داریم، بیش از گذشته در زمینه برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به دستگاه قضایی یاری رسانند.

موحد بیان داشت: هم در سیستم قضایی و هم در جامعه وکالت، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب که همان تحقق و اجرای عدالت است، فاصله زیادی داریم.

او منظور از تحول در قوه قضاییه را شناسایی مشکلات به صورت علمی و دقیق عنوان کرد و گفت: با مدیریت صحیح به دنبال برطرف کردن موانع و حل مشکلات هستیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: وکیل، وقتی در مقام دفاع است، واقعا باید مستقل دفاعیاتش را از موکل انجام دهد و براساس موازین عدالت و دادرسی، منصفانه می‌تواند دفاع کند و حرف موکل خود را به اثبات برساند.

او با اشاره به اینکه نظارت قوه قضاییه باید به گونه‌ای باشد که استقلال وکیل را تامین کند، افزود: نظارت یک بحث مهم و جدی است تا یک مجموعه بتواند در مسیر صحیح خود حرکت کند.

موحد تصریح کرد: اگر سلامت دستگاه قضایی مهم است، نمی‌توان سلامت اجزای وابسته همچون کانون وکلاء و کارشناسان رسمی و ضابطین قوه قضاییه را نادیده گرفت؛ بنابراین، هرکجا فسادی مشاهده شود با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

او بیان کرد: قضات به دنبال کشف حقیقت هستند و هر مانعی که باعث جلوگیری از کشف حقیقت شود از آن بیزاری می‌جویند.

رییس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر اینکه اقتضای جامعه می‌طلبد به سمت صلح و سازش حرکت کنیم، افزود: همواره باید تلاش کنیم منافع عمومی جامعه را بر منافع شخصی و منفعت‌های زودگذر ترجیح دهیم.

او گفت: دستگاه قضایی به دنبال تعامل سازنده با جامعه وکالت و کارشناسان در جهت حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم است.

موحد گفت: دادگستری استان کرمان آمادگی دارد از وکلایی که در جهت صلح و سازش تلاش می‌کنند، قدردانی و آن‌ها را به جامعه معرفی کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.