خروج ۴۰ واحد تولیدی قزوین از تملک بانک‌ها

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین در نشست بررسی واحدهای تولیدی تملک شده گفت: ۴۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی استان از ابتدای امسال تاکنون از تملک و جانشینی بانک‌ها خارج شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین در نشست بررسی واحدهای تولیدی تملک شده استان گفت: بر اساس تاکیدات مصوبه سران سه قوا مبنی بر خروج واحد‌های تولیدی از تملک بانک و احیای مجدد آنها، امسال از ۷۸ واحد تولیدی تملک شده در استان ۴۰ واحد از تملک خارج شد.

علیخانی با بیان اینکه ۳۸ واحد تولیدی قزوین هم اکنون در تملک بانک‌ها قرار دارند، اظهار داشت: مجموعه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و بانکی استان در تلاش هستند تا علاوه بر اینکه از تملک واحد‌ها توسط بانک‌ها جلوگیری کنند، با یافتن سرمایه‌گذار جدید به رفع بدهی واحد‌های تولیدی بپردازند.

او اضافه کرد: حمایت دستگاه‌های اجرایی از واحد‌های تولیدی مشکل دار کار را به جایی رساند که پنج واحد تولیدی قبل از جانشینی و تملک بانک، همان ابتدا مورد حمایت قرار گرفتند و از تملک آن‌ها جلوگیری شد.

علیخانی، تملک و جانشینی بانک را به معنای تداوم رکود یک واحد تولیدی دانست و گفت: واحدی که تحت جانشینی بانک قرار می‌گیرد، عملا از چرخه تولید خارج و به بیکاری کارگران منجر می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خاطرنشان کرد: استمهال بدهی بانکی، کمک به تامین وثایق و همچنین احیای مجدد واحد‌های تولیدی از عمده مواردی است که امسال با جدیت در استان قزوین دنبال شده است.

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد کشاورزی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار