مدیر مسئول انتشارات افرود، زمان نامناسب برگزاری سی و سومین نمایشگاه کتاب را عاملی احتمالی برای حضور کم مردم در آن دانست.

مشکلی در زمینه تهیه کاغذ نداشتیم نگرانمی ناشران برای نمایشگاه سی و سوم چیست

جواد نعمتی شاعر و مدیر مسئول انتشارات افرود، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارزیابی خود از روند ثبت نام ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اصولاً ثیت نام در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کار راحتی است و ناشران در این زمینه مشکلی ندارند؛ ثبت نام برای حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی در دو مرحله انجام می شود، ابتدا ناشران برای شرکت در آن در سامانه مورد نظر ثبت نام می‌کنند و پس از اینکه شرایطشان برای حضور در نمایشگاه کتاب بررسی شد، حضورشان در نمایشگاه تایید و نهایی می شود.

او درباره فرایند انتشار کتاب و سختی‌های آن در سال جاری اظهار کرد: خوشبختانه امسال برای انتشار کتاب با مشکل تهیه کاغذ مواجه نبودیم و این یک مزیت نسبت به سال قبل بود. برای اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نمایشگاه قرآن تداخل نداشته باشد، مسئولان تصمیم گرفتند تاریخ برگزاری آن را به ۲۶ فروردین تغییر دهند که این نگرانی ناشران را برای استقبال کم مردم بیشتر می‌کند؛ چرا که عملاً بعد از تعطیلات نوروز و سفرهای پرخرج مردم توان مالی چندانی برای خرید کتاب از نمایشگاه ندارند.

مدیر مسئول نشر افرود در پایان درباره کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کند، بیان کرد: انتشارات افرود در مجموع امسال هشتاد عنوان کتاب منتشر کرده است؛ حدود ۵۰ عنوان کتاب را در نمایشگاه سی و سوم عرضه می‌کنیم که بیشتر این کتاب‌ها چاپ اولی هستند و در زمینه روانشناسی، رمان و شعر منتشر شده اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار