مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سازمان بهداشت جهانی بمنظور کاهش تصادفات طرح مدیریت کنترل سرعت را در استان مرکزی بعنوان پایلوت اجرا می‌کند.

زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در گفتگو با  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت:  سازمان بهداشت جهانی بمنظور کاهش تصادفات طرح مدیریت کنترل سرعت را در استان مرکزی بعنوان تنها استان پایلوت کشور اجرا می‌کند.

استان مرکزی پایلوت طرح مدیریت کنترل سرعت سازمان بهداشت جهانی

زندی فر افزود: فرهنگ سازی و آموزش رانندگان از دیگر برنامه‌های این طرح است که می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد افزود: مرحله اول این طرح انجام شده و اکنون با کمک و استفاده از توان مشاوران بین المللی و دانشگاهیان خود مان و همکاران در سازمان و کارشناس و خبرگان ایمنی در حال رفع نواقص هستیم.

او اضافه کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های پر تردد کشور است که با تردد روزانه بین۵۵۰ تا ۶۵۰ هزار و در روز‌های پیک تا یک میلیون خودرو جزو پنج استان پرتردد کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: میزان متوسط سرعت در جاده‌های استان مرکزی ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالا‌تر است به طوری که است متوسط سرعت در کشور ۷۵ کیلومتر بر ساعت و متوسط سرعت در استان مرکزی ۸۵ کیلومتربر ساعت است.

او ادامه داد: با توجه اینکه استان مرکزی در مرکز ترافیک کشور هستیم و روز به روز و سال به سال قبل افزایش پیدا می‌کند متوسطه سال توی راه‌های استان مرکزی از متوسط کشور بالاتر امیدواریم این طرح مطالعات و جمع بندی مشاوران بین المللی دانشگاهیان و همکاران خودمان با این نتیجه برسد که کاهش چشمگیر تصادفات در سطح راه‌ها باشد و طرح کلی را در کشور اجرا کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.