لابی صهیونیستی «ای‌پک» با سندرز درافتاد!

قدرتمندترین لابی صهیونیستی در آمریکا به اظهارات نامزد دموکرات درباره شرکت نکردن در کنفرانس این کمیته واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، «کمیته روابط عمومی اسرائیل-آمریکا» موسوم به «ای‌پک» شب گذشته به اظهارات برنی سندرز، سناتور ورمونت و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری که گفته بود «قصد شرکت در کنفرانس امسال آی پک ندارد» واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای ضمن اتهام زنی به سندرز، اظهارات او را شرم آور توصیف کرد.

این گروه حامی رژیم صهیونیستی در این بیانیه که در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرده بود، نوشت: «سندرز هرگز در کنفرانس ما شرکت نکرده است و این از اظهار نظر بیدادگرانه او مشخص است. در حقیقت، بسیاری از همکاران و دوستان دموکرات او [سندرز] از تریبون ما برای بیش از ۱۸ هزار آمریکایی با پیشینه‌های متنوع سخنرانی کرده اند؛ دموکرات ها، جمهوری خواهان، یهودیان، مسیحیان، آمریکایی‌های آفریقایی تبار، هیسپانیک‌های آمریکا، کهنه سربازان، دانشجویان و اعضای جامعه همجنسگرایان آمریکا در این کنفرانس شرکت می‌کنند تا حمایت خود را از روابط آمریکا و اسرائیل اعلام کنند. سندرز با درگیر شدن در چنین حملات ناخوشایندی به دوستان و همکاران خود و میلیون‌ها آمریکایی که در کنار اسرائیل هستند، توهین می‌کند، واقعا شرم آور است.»

کمیته روابط عمومی اسرائیل آمریکا در حالی چنین بیانیه‌ای علیه سندرز منتشر کرده است که نامزد دموکرات‌ها روز گذشته در دو توئیت جداگانه بر ایجاد صلح در خاورمیانه و همچنین عدم حضورش در اجلاس آی پک تاکید کرده بود.

سناتور ورمونت در توئیت اولش نوشت: «مردم اسرائیل حق زندگی در صلح و امنیت را دارند همانطور که مردم فلسطین نیز چنین حقی را دارند. من نگران برنامه کاری کمیته روابط عمومی اسرائیل آمریکا (ای پک) برای مقاماتی هستم که قرار است در این کنفرانس حضور یابند و به ابراز دیدگاه تعصب‌گرایانه و مخالف با حقوق اولیه مردم فلسطین بپردازند. به همین دلیل قصد ندارم در این کنفرانس حضور پیدا کنم.»

سندرز که خود یهودی است، سال گذشته نیز از حضور در کنفرانس سالیانه‌ای کمیته روابط عمومی اسرائیل-آمریکا صرف نظر کرد؛ رویدادی که مهمترین فعالیت انتخاباتی او در نظر گرفته می‌شود.

سندرز در حال حاضر، یکی از نامزد‌های پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکاست. او به تازگی در انتخابات درون‌حزبی ایالت نوادا به عنوان نامزد اصلی انتخاب شده است. او پیشتر در انتخابات نیوهمپشایر و آیووا نیز پیروز شده بود.

از سوی دیگر رسانه‌ها گزارش دادند «کمیته اقدام سیاسی» تاکنون بیش از ۱/۴ میلیون دلار علیه نامزد یهودی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هزینه کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳ نوامبر سال ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۹۹) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
سندرز یا دونالد ترامپ اگر خواهان برنده شدن در انتخابات آتی ایالات متحده هستن باید از صهیونیستها وکلا اسرائیل دوری کنن ...
بااین تفاصیر مردم بیشترین آراء خودشون رو به اونها تخصیص میدن
آخرین اخبار