ملایر عاری از کرونا

رئیس شبکه بهداشت ملایر گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در ملایر نداشته ایم.

ملایر عاری از کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ترکاشوند،  رئیس شبکه بهداشت ملایر گفت: در شهرستان موارد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است، ولی تا این لحظه مورد مثبتی ثبت نشده است.

او با بیان اینکه این ویروس آلایندگی بالایی دارد، ولی کشندگی آن از بسیاری از ویروس‌ها پایین‌تر است افزود: در افراد بیمار، ماسک استفاده شده به هیچ عنوان روی سطوح گذاشته نشود.

او با تاکید بر اینکه بچه‌های زیر ۹ سال درگیر این ویروس نمی‌شوند افزود: بچه‌های زیر ۱۴ سال در سطح دنیا پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته اند و  هیچ مورد مرگی در این زمینه نداشته ایم.

رئیس شبکه بهداشت ملایر با بیان اینکه  افراد مسن و کسانی که دارای بیماری‌های خاص هستند بیشتر در معرض خطر می‌باشند افزود: هر فردی که طی ۲ هفته گذشته سفر به چین داشته است مشکوک به کروناست.

او ادامه داد: استفاده از ماسک برای بیماران، پزشکان، پرستاران بخش ایزوله الزامیست و افراد سالم نیازی به ماسک ندارند. همشهریان از خرید بیش از نیاز ملزوات بهداشتی از جمله ماسک خودداری نمایند و این ظرفیت‌ها را برای بیماران تنفسی باقی بگذارند.

ترکاشوند اضافه کرد: از محلول ۷۰٪ الکل و ۳۰٪ آب میتوان برای ضد عفونی سطوح استفاده کنید و مهمترین راهکار‌های پیشگیری از کرونا ویروس  شستشوی مرتب و کامل دست‌ها با شوینده‌ها و صابون است.

او تاکید کرد: ما این قول را می دهیم که با مردم شهرستان شفافیت داشته باشیم، سلامت مردم برای ما بسیار مهم است.

ترکاشوند گفت: مردم به آموزش‌های غیر علمی و غیر رسمی که در برخی رسانه‌ها و توسط برخی افراد غیر مسئول منتشر می‌شود اهمیت ندهند، بطور مثال مطالب منسوب به پرفسور صمیعی جعلی می‌باشد و ارتباطی به ایشان ندارد.

او اضافه کرد: مرحله نهفتگی بیماری حد اکثر تا  ۱۴ روز است و علایم آن مشابه یک سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد، ولی در افرادی با بیماری‌های تنفسی یا خاص می تواند در شدت متفاوت باشد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدامیدی
۲۰:۳۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
واقعاباعث خوشحالیه باعث سرافرازیه که یه همچین مسئولینی داریم که باپاسداری ازشهرمون جلوداراین ویروس وحشت ناک شدن