گویا خبر داد:

آمادگی بیمارستان‌های کشور برای بستری مبتلایان کرونا

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌های درنظر گرفته شده برای بستری مبتلایان کرونا ویروس آمادگی لازم را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه کرونا ویروس اظهار کرد: امروز اولین جلسه ستاد کشوری کرونا ویروس در این وزارتخانه برگزار شد و بیشتر بحث حول محور مسائل آموزشی بود.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت ادامه داد: در این جلسه یک گزارش از تعداد جدید افراد مبتلا و فرآیند آزمایش‌های آن‌ها ارائه شد تا مشخص شود چه کار‌هایی باید انجام گیرد.

او با بیان این که در مورد گسترش کرونا ویروس در جلسه بحث شد، تصریح کرد: ظرف ۲ روز گذشته برخی کشور‌ها در شرایط ویژه قرار گرفتند که یکی از آن‌ها کره جنوبی و دیگری ایتالیا بود که رشد چشمگیر ابتلا را داشتند.

گویا با بیان اینکه احتمالا در چند روز آینده جلسه سازمان جهانی بهداشت دوباره برگزار خواهد شد، افزود: موضوع مهم این است که تمام تمهیدات برای مراقبت و کاهش ابتلا به این بیماری اندیشیده شده است. بیمارستان‌های درنظر گرفته شده برای بستری مبتلایان به کرونا ویروس آمادگی لازم را دارند.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت با بیان اینکه مذاکراتی با کشور‌های همسایه انجام شده است، گفت: هماهنگی‌های لازم در مناطق مرزی ایجاد شد تا تردد مسافران با اشکال رو‌به‌رو نشود، برای مثال افرادی که به ترکیه می‌روند کاملا مورد بررسی سلامت قرار می‌گیرند و گواهینامه سلامت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا در لحظه ورود با مشکل مواجه نشوند.

گویا با اشاره به اینکه تحقیقات در زمینه نحوه شیوع بیماری در قم صورت گرفته است، بیان کرد: ما به نتایج خوبی رسیدم که حتما در فرصت‌های بعدی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
جلو مسافرت به شمال و بگیرید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
تورو خدا لیست بیمارستانای دارای کیت تشخیص کرونا رو اعلام کنید اونایی که علائم دارن بدونن کجا برن
آخرین اخبار