دبیر فدراسیون پرورش اندام از تعویق مسابقات انتخابی تیم ملی این رشته خبر داد.

مهدی نصیبی دبیر فدارسیون پرورش اندام در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگارن جوان گفت: با برگزاری مسابقات استانی در چند نوبت نتایج زحمات واقعی ورزشکاران را در دید عموم قرار دادیم.

او با اشاره به اینکه مسابقات پرس سینه رشته‌ی پاور لیفتینگ پنجم تا دهم اسفند در سیستان و بلوچستان برگزارمی شود گفت: همچنین بندرعباس هفتم تا نهم اسفند میزبان رقابت های قهرمانی و انتخابی تیم ملی پرورش اندام و بدنسازی خواهد بود.

نصیبی ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن مسابقات جهانی که قرار بود به میزبانی کشور چین برگزار شود، انتخابی تیم ملی لغو شد و مسابقات فقط در سطح قهرمانی کشور برگزار می شود و انتخابی تیم ملی تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده است.

دبیر فدراسیون پرورش اندام گفت: وزارت ورزش و جوانان جلسه‌ای با حضور مقام عالی وزارت و معاونانش در فدراسیون پزشکی برگزار کرد تا تصمیم گیری درستی در مورد مسابقات اسفند ماه شود و اگر مشکلی وجود نداشته باشد بعد از ابلاغ گزارش خلاصه‌ی جلسه و چگونگی برگزاری مسابقات باتوجه به شرایط موجود اقدام می کنیم.

نصیبی با توجه به اینکه تقویم سالانه سال آینده روال هرساله را پیش می‌گیرد، گفت: سال آینده هم برنامه‌های سال گذشته را دنبال می‌کنیم و همواره در تلاش هستیم که فضای مناسبی برای رشد و پرورش ورزشگاران داشته باشیم، اما در سال جدید با یک نوآوری جدید همراه خواهیم بود و ورزشکاران از ثبت نام حضوری بی نیاز می‌شوند و می‌توانند برای ثبت نام به سایت فدراسیون مراجعه کنند.

او همچنین افزود: فدراسیون پرورش اندام نه تنها رشته ای را از فدراسیون حذف نکرده، بلکه به یاری خداوند و همکاری متقابل، رشته فیتنس را به زیر مجموعه‌های پرورش اندام اضافه کرده است و در حال حاضر کلاس‌های مربیگری اش انجام شده و در سال آینده شاهد مسابقات این رشته خواهیم بود.

دبیر فدراسیون پرورش اندام در رابطه با مسابقات قهرمانی آسیا که قرار بود در پنج رشته برگزار شود گفت: امسال مسابقات در سه رشته‌ی پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک برگزار می‌شود و علت این امر هم حذف دو رشته ماسکولار و فیزیک کلاسیک از سوی آسیا است و باتوجه به همین امر، به استان‌ها ابلاغ شده تا اقدامات لازم صورت گیرد.

نصیبی در رابطه با حضور بانوان در رشته پرورش اندام گفت: بانوان در رشته‌ی مچ اندازی فعال هستند، ولی فدراسیون در رشته پاورلیفتینگ بانوان همه‌ی تلاشش رو انجام داده است تا جایگاه بانوان را در این رشته تثبیت نماید که با توجه به اقدامات صورت گرفته‌ در رابطه با طراحی لباس زنان و رایزنی‌های لازم با وزارت ورزش سعی کرده ایم که موافقت‌های لازم گرفته شود و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود تا افراد سودجو از غیب بانوان در رشته پاورلیفتیگ در ایران استفاده ابزاری نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار