مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز گفت: شرکت دانش بنیان طبیعت دوست نیکان در یازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف VC cup موفق به کسب مقام اول شد.

مهدوی، مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: یازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف (VCCUP۱۱) با حضور ۱۲۰ تیم شرکت‌کننده پس از ۶ ماه رقابت در سه بخش کسب‌وکار‌های نوپا (استارت‌آپ)، طرح کسب‌وکار و ایده به کار خود پایان داد و شرکت دانش بنیان طبیعت دوست نیکان در یازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌ و کار شریف VC cup موفق شد مقام اول را از آن خود کند.

او افزود: شرکت دانش بنیان طبیعت دوست نیکان با عنوان فروگانیک و با عنوان ساخت فرومون جنسی گیاهان جهت کنترل و مقابله با آفات گیاهی» موفق به کسب رتبه اول شد.

رسول رمضانی، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های طبیعت دوست نیکان نیز با اشاره به این موفقیت از تولید فرومون‌های جلب کننده آفات در این شرکت خبر داد و گفت: هر گونه گیاهی یک نوع فرمون آفت مخصوص به خود را دارد و ما در این شرکت موفق شدیم مجوز ۹ نوع فرمون جنسی برای مقابله با آفات در گیاهان را از سازمان اصلاح نباتات کشور بگیریم.

او با اشاره به این که وقتی آفت‌ها وارد تنه درختان می‌شوند دیگر امکان مقابله با این آفت‌ها به آسانی امکانپذیر نیست، افزود: تنها راه در این زمینه استتفاده از فرومون‌های جنسی جلب کننده حشرات است که در هر هکتار به اندازه ۱۵ تا ۱۶ تله کار گذاشته می‌شود و با عمر مفید حداقل یک ماه می‌توان به مبارزه آفت‌ها رفت.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.