کره جنوبی اعلام کرد به سبب نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا، از ورود مسافران یک هواپیمای خطوط هوایی این کشور به فرودگاه بن گورین جلوگیری شده است.

سفر به فلسطین اشغالی برای اتباع کره‌جنوبی ممنوع شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این کشور اعلام کرد آلودگی ۱۷ تبعه کاتولیک کره جنوبی و راهنمای تور مسافرتی آن‌ها به ویروس کرونا که اوایل این ماه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بودند، تایید شده است.

به دنبال انتشار این خبر مبنی بر اینکه این اتباع کره جنوبی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند آلوده به ویروس کرونا بوده‌اند، مقامات اسرائیل و فلسطین در تلاش برای کاهش نگرانی‌ها درباره شیوع احتمالی این ویروس در اسرائیل و فلسطین برآمدند.

در همین حال وزارت امور خارجه کره جنوبی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد به سبب نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا، بعدازظهر شنبه از ورود آن دسته از مسافران یک هواپیمای خطوط هوایی کره که تبعه کره جنوبی بودند به فرودگاه بین‌المللی بن گورین تل آویو جلوگیری شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: از آنجائیکه این اقدام بدون اعلام قبلی توسط اسرائیل انجام شد و به خاطر مشکلاتی که برای مسافران کره جنوبی ایجاد گردید شکایت خود را اعلام کردیم و خواستار خودداری از تکرار اینگونه اقدامات شدیم.

کره جنوبی روز یکشنبه ابتلای ۱۲۳ تن دیگر در این کشور به کرونا را تایید و اعلام کرد شمار مبتلایان به ۵۵۶ نفر رسیده است. ویروس کرونا ابتدا در چین شیوع پیدا کرد و بیش از ۲۴ کشور دیگر را نیز گرفتار کرده است. چین بیش از ۷۶ هزار مورد ابتلا به کرونا و دو هزار و ۴۴۲ مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اسرائیل رو تنها ننویس عزیز
بنویس رژیم جعلی اسرائیل
بنویس رژیم کودک کش اسرائیل
بنویس رژیم اشغالگر اسرائیل
آخرین اخبار