رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: مردم از استفاده غیر ضروری از ماسک و شوینده بهداشتی خودداری کنند.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: بعد از خبر وجود ویروس کرونا در کشور تقاضای خرید ماسک و ضدعفونی کننده بهداشتی بالا رفت و این امر موجب کمبود این دو مورد شد.

او افزود: ماسک در جلوگیری از انقال این بیماری هیچ نقشی ندارد و توصیه نیز نمی‌شود و فقط برای مراکز درمانی و افراد مبتلا به این بیماری و در شرایط ضروری توصیه می‌شود و شوینده بهداشتی نیز برای مردم توصیه نمی‌شود.

دانایی تصریح کرد: شست و شوی مکرر دستان با آب و صابون بهترین راه پیشگیری بوده و در نبود آب و صابون استفاده از ضدعفونی کننده‌ها توصیه می‌شود و هیچ ضرورتی برای استفاده از ضدعفونی کننده‌ها وجود ندارد و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: وزارت بهداشت در حال توزیع مقدار زیادی ماسک و شوینده در سطح کشور است و امیدواریم تا ۴۸ ساعت آینده توزیع در سطح استان انجام شود.

او افزود: باتوجه به اینکه ویروس کرونا ویروسی تنفسی است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به این بیماری از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و از مایعات گرم استفاده کنند و به مراکز درمانی رجوع کنند و در کنار این موارد از لوازم بهداشتی مشترک استفاده کنند.

دانایی اظهار داشت: استفاده از قلیان در کنار ضرر‌های آن باعث انتقال این بیماری می‌شود که باید پرهیز شود و تلاش می‌کنیم با مراکز عرضه قلیان برخورد کنیم.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.