رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز به کار مرکز شورای حل اختلاف شعبه صنعت، معدن و تجارت کردستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره وزمی با اشاره به گشایش شورای حل اختلاف شعبه صنعت، معدن و تجارت کردستان از امروز یکشنبه (۴ اسفند) گفت: بر اساس توافقنامه بین وزارتخانه و مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه قرار بر این شده که در استان‌ها شورا‌های حل اختلافی در سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت تشکیل شود که این اقدام در مرکز کردستان انجام شد.

او افزود:این شورا متشکل از سه عضو است که از طرف معاون قوه قضاییه حکم می‌گیرند و برای حل مشکلات و اختلافات واحد‌های صنعتی معدنی، معارضین و شاکیان مراجعه می‌کنند.

دره وزمی بیان کرد: اگر واحد‌های تولیدی و صنعتی مشکلی داشته باشند بدون نیاز به حضور در دادگاه و با مراجعه به این شورا مشکلات آن‌ها بررسی و اقدامات لازم در راستای پیگیری و رفع مشکل بوجود آمده بعمل خواهد آمد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: فلسفه وجودی شورای حل اختلاف در این سازمان، جلوگیری از اتلاف زمان و کاهش مراجعات اضافی واحد‌های صنعتی و معدنی است، که ابتدا در این شورا اقدامات لازم برای سازش طرفین بعمل می‌آید و اگر سازش به نتیجه نرسد آن زمان پرونده به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

دره وزمی گفت: معتقدم به دلیل اینکه این شورا به طور تخصصی به قضایا ورود می‌کند و دارای تخصص موضوعی هم هستند می¬‌تواند در حوزه صنعت، معدن و تجارت مشکلات معارضین را نسبت به شاکیان و متشاکیان حل کند.

او از تمامی افرادی که در واحد‌های صنعتی، معدنی و همچنین واحد‌های تجاری دارای مشکلاتی هستند خواست تا به دبیرخانه شورا، مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مراجعه کرده تا با تشکیل پرونده، روند تخصصی سازش بین شاکی و متشاکی را آغاز کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: امیدوارم با وجود افراد دلسوز و متخصص در این شورا، مشکلات واحد‌های صنعتی، معدنی و همچنین تجاری مرتفع شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.