رئیس ستاد انتخابات فارس از مشارکت بیش از ۴۲ درصدی مردم فارس در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مشارکت بیش از ۴۲ درصدی مردم فارس در انتخابات/ممسنی بیشترین مشارکت در انتخابات و شیراز کمترین/نتایج نهایی انتخابات مجلس یازدهم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات فارس در نشست با اصحاب رسانه، نتایج قطعی آرای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه فارس را امروز چهارم اسفندماه اعلام کرد.

او، ضمن تشکر از رسانه ها و مردم که علیرغم همه عملیات های روانی که دشمنان از ماه ها قبل هم در حوزه معیشت و اقتصاد مردم با نگاه بر تحریم انتخابات و مایوس شدن، به دنبال مشارکت پایین در انتخابات بودند، اما مردم خوش درخشیدند و مشارکت آن ها خوب بود.

رئیس ستاد انتخابات فارس اضافه کرد: ۹۲۴ نفر ثبت نام نهایی در فارس وجود داشته و ۱۰ نفر جابجایی حوزه انتخابیه بوده و ۹۳۴ نفر در فارس برای کاندیدای مجلس نام نویسی کردند که از این تعداد ۴۷۷ نفر رد صلاحیت شدند و مجموعا ۳۶۶ نفرمورد تایید نهایی قرار گرفتند.

او گفت: تعداد ۲۱۶ نفر از این کاندید‌اها انصراف داده بودند و در نهایت ۲۴۱ نفر نامزد برای کسب ۱۸ کرسی مجلس با هم به رقابت پرداختند.

احمدی زاده با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در انتخابات دست اندرکار امر انتخابات در استان فارس بودند، ادامه داد: نگاه و تلاش ما مشارکت، رقابت، امنیت، سلامت و بی طرفی در انتخابات بود.

او با اشاره به نخستین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، گفت: ۲ نامزد برای راهیابی به این مرحله به رقابت پرداختند که شمارش صندوق های اخذ رای برای مشخص شدن فرد مورد نظر همچنان ادامه دارد اما بر اساس رصدی که انجام شده آیت الله دژکام با فاصله زیادی پیشتاز آراء مردم برای میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به وجود ۳ هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس، بیان کرد: بعد از تهران، بالاترین شعب اخذ رای مربوط به استان فارس بوده است.

رئیس ستاد انتخابات فارس ادامه داد: از این تعداد شعب اخذ رای، ۴ شعبه مربوط به اقلیت های دینی بود که ۲ شعبه مربوط به کلیمیان شیراز بوده است.

او با اشاره به اینکه مشارکت کلیمیان نسبت به دوره های قبل کاهش داشته است، افزود: از مجموع ۵۳۳ رای، همایون نجف آبادی با ۴۲۶ رای حائز اکثریت آرا شد و رحمان کریمی صفنا ۸۸ رای را کسب کرد.

احمدی زاده ادامه داد: در حوزه زرتشتیان تعرفه مصرف شده ۹۰ رای بوده که همه آرا به اسفندیار اختیاری داده شده است و ارامنه جنوب هم ۲ نامزد داشتند که ۲۱ نفر رای دادند و ۲۰ رای به ربرت بگلریان تعلق گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان فارس در انتخابات ۴۲ و ۹۹ صدم درصد بود، اضافه کرد: بیشترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با ۷۶ و ۹۶ صدم درصد و کمترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۵ درصد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات فارس  تصریح کرد: جمعیت واجد شرایط در استان فارس ۳ میلیون و ۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر بوده که از این تعداد، کل آراء ماخوذه (مربوط به مجلس شورای اسلامی) یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۷۶ رای در سطح استان بوده است.

او درخصوص وضعیت تحصیلی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۹ نفر حوزوی، ۴۷ نفر دکتری، فوق لیسانس ۱۶۹ نفر و لیسانس ۱۶ نفر بوده اند، افزود: ۷۴ نفر از ۲۴۱ نامزد انتخابات کارمند، ۳۷ نفر فرهنگی، ۲۵ نفر استاد دانشگاه، ۳۰ نفر بازنشسته، ۴ نفر پزشک، ۸ نفر نماینده مجلس، ۱۶ نفر وکیل و قاضی، نظامی ۴ نفر، آزاد ۱۴ نفر، بیکار ۶ نفر و سایر مشاغل ۲۰ نفر بوده است.

احمدی زاده با بیان اینکه یک نامزد هم اهل سنت بوده است که دوره های قبل وجود نداشت، ادامه داد: ۱۸ نامزد هم دارای سابقه نمایندگی بوده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس تصریح کرد: ۲۲۳ نفر از ۲۴۱ نفر هم بدون سابقه نمایندگی بوده اند و ۱۷۴ نفر هم دارای سابقه داوطلبی بوده اند.

او با بیان اینکه بیشترین نامزد‌های زن در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۱۹ نفر بوده است، اضافه کرد: فسا با ۳ نفر، کازرون و کوه چنار، نی ریز، استهبان و بختگان و جهرم و خفر مشترکا با ۲ نفر، مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان، سروستان، کوار و خرامه و اقلید هر کدام یک نفر نامزد‌های زن در حوزه انتخابیه آن‌ها بوده است و در مابقی حوزه‌های انتخاباتی نامزد زن وجود نداشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به دستگیری ۷ نفر در زمینه تقلب انتخاباتی در یکی از شهرستان‌های فارس، گفت: تعداد محدودی افراد نیز که قصد ایجاد فضای روانی داشتند بازداشت شدند.

رئیس ستاد انتخابات فارس  افزود: این دوره به نسبت دیگر دوره های انتخابات انجام شده در سطح استان امنیت قابل قبولی بوده است و مشکل خاص امنیتی در هیچ حوزه نداشته ایم.

او با بیان اینکه تخلفات جزئی در انتخابات وجود داشت، ادامه داد: با تدابیر انجام شده در حوزه تقلب انتخاباتی پیشگیری به عمل آمد و اقدامات قابل قبولی صورت گرفت و به سلامت انتخابات کمک کرد.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: تعداد رای باطله غیرماخوذه ۲ هزار و ۱۳۲ رای، تعداد رای باطله ماخوذه ۱۰۳ هزار و ۹۴۳ رای وجود داشته است.

او اضافه کرد: توزیع تعرفه را بر اساس واجدین شرایط رای دهنده ها و سوابق دوره های گذشته مجلس قرار دادیم و در سطح استان ۵ مرکز دپو تعرفه در اطراف برخی حوزه ها همچون کازرون، فسا، خرم بید، خنج و شیراز پیش بینی شده بود و کمبود تعرفه نداشتیم.

استان فارس ۱۸ نماینده را راهی بهارستان می کند.

 

استان حوزه انتخابیه نماینده منتخب تعداد آرای ماخوذه
فارس اقلید مسلم صالحی ۱۴۸۸۰
فارس آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان رحیم زارع ۲۶۳۰۶
فارس جهرم و خفر محمدرضا رضایی کوچی ۳۹۹۴۰
فارس داراب و زرین دشت محمد جواد عسکری ۵۰۹۷۹
فارس شیراز و زرقان

علیرضا پاک فطرت

روح اله نجابت

جعفر قادری

ابراهیم عزیزی

۱۹۳۷۹۰

۱۲۲۸۰۷

۱۱۶۶۸۴

۱۱۴۳۲۹

فارس کازرون و کوهچنار فریدون عباسی ۲۷۶۷۱
فارس نی ریز، استهبان و بختگان فرهاد طهماسبی ۲۸۸۴۷
فارس سپیدان و بیضاء علیزاده ۲۲۴۵۳
فارس سروستان، خرامه و کوار عبدالعلی رحیمی مظفری ۳۷۷۷۱
فارس فسا حجت الله فیروزی ۳۲۵۲۸
فارس فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین محمدمهدی فروردین ۲۹۶۶۱
فارس لارستان، خنج، گراش و اوز حسین حسین زاده ۲۸۳۹۹
فارس مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان جلال رشیدی کوچی ۳۲۴۶۹
فارس ممسنی و رستم مجید انصاری ۵۰۰۰۸
فارس لامرد و مهر سید موسی موسوی ۳۷۷۳۶

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار