۲۲ مسجد کردستان در فهرست آثار ملی قرار دارند

کردستان دارای بیش از ۲۵ مسجد تاریخی است که از این تعداد درحال حاضر ۲۲ مسجد در فهرست آثار ملی کشور به رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اسماعیل مریوانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با تخصیص مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی و استانی برای مرمت و بهسازی مساجد تاریخی، ۱۲ مسجد در نقاط مختلف استان از سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه ۹۸ مرمت شدند.

او ضمن بیان این که، این مساجد با بافت تاریخی دوره‌های سلجوقی تا قاجاریه در شهر‌های مختلف استان قرار گرفته‌اند، افزود: تعدادی از این مساجد در سال‌های گذشته نیز از محل اعتبارات استانی و ملی، حفاظت و مرمت شده‌اند.

مریوانی افزود: مسجد جامع سنندج، مسجد دو مناره سقز، مسجد قوله سنندج، مسجد خسروآباد گروس بیجار، مسجد و مقبره پیر عمر و مسجد و تکیه طاقه گوره در سنندج از جمله مهمترین این مساجد است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تاکید کرد: با توجه به ارزش مساجد تاریخی استان، از مردم و هیئت‌امنای مساجد انتظار می‌رود، این اداره‌کل را در حفاظت این مساجد یاری کنند.

او ادامه داد: کردستان دارای بیش از ۲۵ مسجد تاریخی است که از این تعداد درحال حاضر ۲۲ مسجد در فهرست آثار ملی کشور به رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.