رییس گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: خط مقدم آموزش در دانشگاه‌ها، آموزش نیروی انسانی است که در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند.

آموزش نیروی انسانی، خط مقدم آموزش در دانشگاه ها استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی کرمی رییس گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه، اگر بخواهد در جامعه تاثیر مناسبی داشته باشد،  باید برنامه درسی و آموزشی را تقاضا محور، که بر پایه توجه به نیاز جامعه است طراحی کند، تا نیاز حداکثری جامعه مرتفع شود.
 
او تصریح کرد: با توجه به آیین نامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که دانشگاه‌های سطح یک کشور، امکان برنامه‌ریزی دروس دانشگاهی خود را متناسب با نیاز جامعه دارند، درچند سال قبل،  فعالیت‌هایی در این زمینه در این دانشگاه صورت گرفته است، که نتایج آن نیز جهت بهره برداری سایر مراکز آموزشی بر روی سایت وزارت علوم قرار گرفته است.

رییس گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای این بازنگری، باید مطالعات پشتیبانی وجود داشته باشد و بر همین اساس، نیاز‌های کارفرمایان و بازارکار، مورد سنجش قرار گرفته است.

کرمی افزود: پاسخگویی اجتماعی، اصلی‌ترین کارکرد برنامه درسی دانشگاهی است که بدون تردید،  یکی از مهمترین تجلیگاه‌های آن سرنوشت حرفه‌ای دانش‌آموختگان دانشگاه است.

او تصریح کرد: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها،  ارتباط با جامعه است، زیرا فعالیت دانشگاه فقط در حیطه پژوهشی تعریف شده است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

رییس گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه‌ها این ارتباط به خوبی شکل نگرفته و بر اساس یک سوء تفاهم گویی، که دانشگاه فقط در مباحث فناوری و پژوهشی باید با جامعه در ارتباط باشند.
 
کرمی افزود:یکی از محور‌های این همایش، واقع بینانه شدن نیاز جامعه، در مباحث آموزشی است.

او تصریح کرد: اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، همواره یکی از موضوعات راهبردی نظام آموزش عالی کشور بوده است که در سال‌های اخیر به دغدغه‌ای برای کشور تبدیل شده است.

رییس گروه برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال در دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ ۱۳ و ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۸ در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: محور‌های این همایش را برنامه درسی و پرورش شایستگی‌های اشتغال پذیری، برنامه درسی گروه‌های آموزشی، برنامه درسی نظام‌های آموزشی - مهارتی، کارآموزی و کارورزی، برنامه درسی فوق برنامه و اشتغال، برنامه درسی محیط کار توسعه حرفه‌ای و اشتغال و برنامه درسی و کارآفرینی اعلام کرد.
کرمی افزود: در طول چهار سال قبل،  افزون بر ۷۰ برنامه درسی از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف این دانشگاه مورد بازنگری قرار گرفته است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار