در اجرای طرح یکپارچه سازی صنعت آب، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان باهم ادغام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمید رضا جانباز، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در رشت گفت: با مصوبه دولت طرح یکپارچه سازی صنعت آب در حال اجرا است و بر این اساس شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری باهم ادغام و این دو شرکت در قالب یک شرکت و مدیریت واحد فعالیت می‌کند.

او، با بیان اینکه تا پایان سال همه شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور با هم ادغام می‌شوند، افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی، کوچک سازی دولت و ایجاد و مدیریت واحد برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان روستایی و شهری در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور،  بر بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها تاکید کرد و افزود: باید طرح‌های پیش رو با مشارکت بخش خصوصی و در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان ارائه شود.

حمیدرضا جانباز ،  با بیان اینکه کمتر از نیم دهم درصد در حوزه فاضلاب روستایی در کشور طرح اجرا شده است افزود: باید تمرکز مدیران در این راستا بیشتر شود واقدام‌های لازم انجام شود.

او به توانمندی صنعت آب در زمینه مهندسی آب، مشاوره و طراحی پیچیده‌ترین سازه‌ها در بخش آب اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های دشمنان، توانسته ایم تجهیزات و امکانات لازم این حوزه را طراحی و بسازیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بحران بارش برف اخیر نیز اشاره کرد و افزود: باید از تجربیات درس بگیریم تا در آینده بتوانیم با کمترین میزان خسارت و بالاترین میزان رضایتمندی از بحران گذر کنیم.

همچنین در این مراسم،علی اوسط اکبری مقدم ، معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری گیلان گفت:باید با تعامل هر چه بیشتر میان آب و فاضلاب شهری و روستایی بتوانیم گام‌های مهمی در این حوزه برداریم.

او افزود: باید بیش از پیش به کیفیت آب آشامیدنی مشترکان شهری و روستایی توجه شود و در زمینه فاضلاب شهری و روستایی نیز اقدام‌های اساسی و ضروری انجام شود.

معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری گیلان،  به تهدید فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به داخل رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و از دانش مهندسی، طرح تصفیه خانه‌ها را به قید فوریت در دستور کار قرار دهیم.

علی اوسط اکبری مقدم ،  بر ارتقای کیفیت آب روستایی نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی کیفیت آب روستا‌ها مطلوب نیست و باید با بازسازی شبکه‌ها در این راستا گام برداریم.

در پایان از تلاش‌های ۳ ساله محبعلی رنج ور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان قدردانی و سید محسن حسینی که پیش از این مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری بود، به مدت ۲ سال به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان معرفی شد.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: وزارت نیرو ، انتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.