سردار زاهدیان در رم: ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است + فیلم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در یک نشست خبری در ایتالیا از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان نام برد.

سردار زاهدیان در رم: ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی ایتالیا در محل نمایندگی کشورمان در رم برگزار شد.

سردار زاهدیان که برای شرکت در نشست بین المللی مبارزه با مواد مخدر به رم سفر کرده است در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور ایران بیشترین کشفیات را در حوزه مبارزه با مواد مخدر در جهان دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

وی گفت: ایران در سال گذشته میلادی بیش از ۸۱۴ تن از انواع مواد مخدر را کشف کرده است که این موجب شد تا این حجم مواد مخدر در سایر کشور‌های مسیر بالکان توزیع نشود.

سردار زاهدیان افزود: در سال ۲۰۰۱ میلادی که نیرو‌های غربی به رهبری دولت تروریستی آمریکا کشور افغانستان را به بهانه مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر اشغال کردند تولید تریاک در این کشور ۱۸۵ تن بود، اما بعد از حدود بیست سال این تولید به بیش از ۳۵ برابر افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: تمام تلاش‌های ایران در امر مبارزه با مواد مخدر متکی بر منابع داخلی بوده و این در حالی است که حمایت کشور‌های بهره‌مند از مبارزه فوق در پشتیبانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار ناچیز و در حد صفر است.

در روز‌های پنجشنبه و جمعه گذشته روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ۵۷ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات در رم پایتخت ایتالیا گردهم آمدند. در این نشست بین المللی، سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشورمان در صدر هیاتی حضوری فعال داشت. سردار زاهدیان و هیات همراه جمعه شب رم را به مقصد تهران ترک کردند.


بیشتر بخوانید: اعتراض ایتالیایی‌ها به گسترش بیگانه هراسی در کشورشان + فیلم


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.