در این مطلب به شما روش‌هایی برای تعمیر اساسی شیر سماور را آموزش می‌دهیم.

راهنمای تعمیر چکه سماور‌های برقی و ذغالیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تعمیر چکه شیر سماور معمولا ساده‌تر از تعمیر شیر آب است. چرا که شیر سماور علاوه بر کوچک‌تر بودن از طراحی ساده‌تری نیز برخوردار است. البته سماور‌ها نمونه‌های مختلفی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به سماور‌های قدیمی ذغالی و سماور‌های برقی جدید اشاره کرد.

از روش‌های قدیمی تعمیر شیر سماور استفاده از نمک است. یعنی بعد از باز کردن شیر سماور مقداری نمک به اطراف آن بپاشید تا شیر چکه نکند. البته چنین روش‌هایی برای تعمیر اساسی شیر سماور مناسب نیست. در ادامه به شما روش‌هایی برای تعمیر اساسی شیر سماور را آموزش می‌دهیم.

یکی از دلایل همیشگی چکه کردن شیر سماور شل شدن آن است. این ایراد به خاطر شل شدن پیچ شیر سماور است. به همین دلیل فقط کافی است که با یک آچار کوچک یا پیچ گوشتی کوچک آن را تعمیر کنید. البته گاهی به خاطر سفت بودن بیش از اندازه شیر سماور اقدام به شل کردن آن می‌شود که به همین دلیل شیر هرز شده و چکه می‌کند. برای تعمیر چنین حالتی یک واشر کوچک زیر پیچ سماور قرار دهید. البته متاسفانه زیر پیچ سماور‌های قدیمی و جدید واشر وجود ندارد و درست آب بندی نشده‌اند.

آب بندی شیر سماور به معنی قرار گرفتن زاویه نری شیر سماور با زاویه قرارگیری کاسه شیر در یک راستا است. این یعنی سماور خوب آب بندی نشده است. پس باید با شل کردن پیچ سماور و تغییر زاویه آن باعث هم راستا شدن شیر سماور با کاسه آن شویم. به دلیل ساده بودن طراحی شیر سماور معمولا مشکل اصلی آن همین آب بندی نبودنش است. پس قبل از هر کاری از آب بندی شدن آن مطمئن شوید.

چند نکته دیگر درباره نشتی آب سماور

در مواردی امکان دارد که این نشتی از بدنه سماور صورت بگیرد نه شیر آن. در این مورد می‌توان به چکه کردن کف سماور‌های برقی اشاره کرد. از دلایل این مشکل وجود ایران در آب بندی واشر‌های المنت سماور برقی است. اگر سماور برقی را بدون آب در مخزنش روشن کنید، این مشکل به وجود می‌آید. در صورت به وجود آمدن این مشکل هر چه زودتر آن را برطرف کنید؛ چرا که این مشکل باعث ایجاد اتصالی در سماور برقی می‌شود.

برای حل این مشکل المنت آبی را از بدنه سماور جدا کنید و بعد از عوض کردن واشر‌های آب بندی دوباره آن را سرجایش بگذارید. اگر خودتان نتوانستید این کار کنید به تعمیرکار مراجعه کنید.

منبع: دنیاک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.