شاید بد نباشد بعد از شکست کرونا و در فرصتی مقتضی، از دریاچه چیتگر تهران بازدید کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال به دلیل لزوم پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری، مسئولان توصیه اکید کرده اند که از سفر نوروزی پرهیز شود.

البته ماندن در خانه هم برای خود مزیت‌هایی دارد؛ از جمله اینکه بیشتر کنار یکدیگر هستیم، می‌توانیم بیشتر مطالعه کنیم و فیلم ببینیم. فرصتی برای انجام کار‌های عقب افتاده داریم و مهمتر از همه اینکه در چنین شرایط بحرانی جامعه، سالم می‌مانیم.

سالم می‌مانیم تا بتوانیم دوباره در تعطیلات تابستانی با خیال راحت چمدان سفر ببندیم و به هر کجای این سرزمین پهناور که خواستیم سفر کنیم؛ در نهایت آرامش و لذت.

حال با این وصف، شاید بد نباشد که در خانه و پای سایت ما کمی گردشگری مجازی کنید. ما در این گزارش به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری چند سال اخیر تهران پرداخته ایم که شاید بتواند یکی از گزینه‌های سفر شما در تعطیلات تابستان ۹۹ و بعد از شکست کرونا باشد.

دریاچه چیتگر (خلیج فارس)

در سال ۱۳۴۷ نخستین طرح جامع شهر تهران تدوین شد. در این طرح ساخت دریاچه‌ای در غرب شهر تهران پیش‌بینی شده بود، ولی ساخت این دریاچه به دلیل محدودیت‌های فنی و بودجه‌ای تا سال‌ها مسکوت ماند.

سرانجام از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ مطالعات جزئی و دقیقی در مقاطع مختلف انجام و ساخت دریاچه پیش بینی شده از طریق حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار شد.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر با هدف بالا بردن توان اکولوژیکی منطقه از طریق ایجاد و ارتقای قابلیت‌های تفریحی تفرجی، جلب گردشگر و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال، کمک به رشد و توسعه اقتصادی، امکان کاهش خطرات ناشی از طریق هدایت رواناب‌های سطحی بر دریاچه و تلطیف هوای منطقه ۲۲شهر تهران ساخته شده است.

ساخت این دریاچه علاوه بر ایجاد محیطی سالم جهت پر کردن اوقات فراغت، با رونق دادن به صنعت توریسم (گردشگری) درآمدزایی می‌کند و برای منطقه‌ای که در آن قرار گرفته، ارزش افزوده ایجاد کرده است.

اشتغال زایی حاصل از خدمات جنبی یکی دیگر از مزیت‌های اقتصادی و اجتماعی دریاچه چیتگر است.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ دریاچه چیتگر

این دریاچه امروز با نام دریاچه چیتگر شناخته می‌شود. دریاچه چیتگر در مجاورت پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی لتمان کن، پارک جنگلی کوهسار، پارک ارم، محور چهار باغ، مجموعه ورزشی آزادی، شهر بازی هزار و یک شهر، پردیس اسب‌سواری، بوستان آبشار تهران، بوستان کوهستانی ایثار و رود دره کن (بوستان جوانمردان) قرار گرفته است. رودخانه کن منبع تأمین آب دریاچه چیتگر است.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ دریاچه چیتگر

باید گفت دریاچه چیتگر امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری استان و شهر تهران است.

افرادی که می‌خواهند از این دریاچه زیبا استفاده کنند و دقایقی شاد را در کنار اعضای خانواده و دوستان و در دل طبیعت داشته باشند، باید وارد بزرگراه همت غرب شده و سپس از خروجی شهید خرازی به سمت دریاچه بروند.

استفاده از بزرگراه آزادگان شمال و خروجی شهید خرازی یکی دیگر از راه‌های دسترسی به دریاچه چیتگر است.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ دریاچه چیتگر

اگر قصد دارید با مترو به دریاچه چیتگر بروید، باید به ایستگاه مترو چیتگر رفته و از پایانه اتوبوس آن برای سفر به شهرک شهید باقری و دریاچه چیتگر تهران استفاده کنید.

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید

دریاچه چیتگر شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۲ و پنجشنبه، جمعه و روز‌های تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ پذیرای گردشگران است.

پیشنهاد ما برای شما این است که در بازدید از دریاچه چیتگر علاوه بر رعایت حال پرندگان دریاچه و مراقبت در غذا دادن به آنها، از شوخی‌های بی جا در قایق‌های انفرادی و گروهی پرهیز کنید و در حفظ محیط کوشا باشید.

در ادامه می توانید فیلمی از دریاچه چیتگر را ببینید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار