رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی بارش برف و باران استان را فرا می‌گیرد.

ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،  امیدفر رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، بارش برف و باران استان را فرا می‌گیرد.

 امیدفر افزود: این سامانه بارشی کلیه نواحی به ویژه جنوب استان را دربر می‌گیرد و فعالیت آن تا اوایل روز چهارشنبه ادامه داشته و موجب مه گرفتگی و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در سطح استان می‌شود.

او گفت: در پی نفوذ این سامانه احتمال آبگرفتی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و اختلال در تردد خودرو‌ها در راه‌های ارتباطی به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از سفر‌های غیرضروری اجتناب کرده و در کنار رعایت نکات ایمنی خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

امیدفر، خواستار انجام اقدامات به موقع در خصوص برف روبی و نمک پاشی راه‌های ارتباطی، مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی شد.

او گفت: در زمان کنونی کلیبر با ۱۱ درجه بالای صفر و هشترود با یک درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان بوده و دمای تبریز ۶ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: وضعیت هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.