آغاز نظارت نوروزی بازار در خراسان رضوی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال به دلیل شرایط ویژه بازار و احتمال افزایش نرخ کالا نظارت بر بازار از ابتدای اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

آغاز نظارت نوروزی بازار در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا شجاعی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:  از این تعداد ۱۷۰ نفر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۳۰۰ نفر بازرسان اتاق‌های اصناف استان و اتحادیه‌های زیرمجموعه آن‌ها هستند.
 
او ادامه داد: در این طرح نظارتی اداره کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اداره استاندارد، پلیس آگاهی، مراکز بهداشت و دامپزشکی مشارکت دارند و با بازرسان گشت‌های مشترک انجام می‌دهند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح نظارت نوروزی امسال ۱۵ روز زودتر آغاز شده است گفت: هر سال نظارت بر بازار از ۱۵ اسفند انجام می‌گرفت، اما امسال به دلیل شرایط ویژه بازار و احتمال افزایش نرخ کالا و خدمات این نظارت از ابتدای اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

شجاعی افزود: موارد تخلف از سوی صنوف شامل عدم درج قیمت روی کالا، عدم نصب نرخ‌نامه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور برای اقلام یا خدمات بیش از ۱۰۰ هزار ریال است.
 
او تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال ۳۹۷ هزار فقره بازرسی از سطح تولید و توزیع در بازار استان انجام شد که از این تعداد ۲۶۶ هزار مورد مربوط به مشهد بود.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۹ درصد از بازرسی‌های یاد شده به ثبت تخلف منجر شده است گفت: در این مدت ۳۰ هزار و ۴۳۰ فقره گزارش بازرسی در استان تنظیم شد که از این میزان ۲۲ هزار و ۲۰۶ مورد مربوط به مشهد بود.

شجاعی افزود: در ۱۰ ماه امسال ۶ هزار و ۸۳۹ فقره شکایت مردمی از بازار در خراسان رضوی دریافت و ۱۲۵ میلیارد ریال به شاکیان عودت داده شد، همچنین در این مدت تعداد بازرسی‌ها ۷.۴ درصد، تعداد برگ‌های گزارش بازرسی ۲۴.۸ درصد، ارزش ریالی پرونده‌های تعزیراتی ۱۲.۷ درصد، گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی مختلف ۲ درصد، دریافت شکایات مردمی ۱۱ درصد و مبالغ عودت داده شده به شاکیان ۱۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.