سناتور‌های آمریکایی طرح جدیدی موسوم به قانون دیپلماسی ایران را معرفی کرده‌اند که به نحوه انجام مذاکرات جدید با ایران پرداخته است.

«قانون دیپلماسی ایران»؛ طرح سنا برای مذاکرات جدید با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای آمریکا طرح جدیدی را معرفی کرده که خواهان به اصطلاح «بازگشت ایران و آمریکا به تعهداتشان در برجام» است.

ادوارد مارکی، الیزابت وارن، دیانا فینستین، کریس وان هالن، تامی داکورث و برنی سندرز، ۶ سناتور آمریکایی هستند که طرح «اس.۳۳۱۴» موسوم به «قانون دیپلماسی ایران» را معرفی کرده‌اند.

سناتور مارکی در این باره می‌گوید: سیاست ترامپ در قبال ایران نمونه‌ای از ایجاد یک بحران هسته‌ای است که پیش از این وجود نداشته و یا از طریق دیپلماسی مهار شده بود.

این طرح هفته گذشته به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ارائه شده و در بخشی از آن با عنوان «بیان سیاست‌ها» به نحوه رسیدن به توافقی جدید با ایران پرداخته شده است.

بخش‌هایی از طرح موسوم به قانون دیپلماسی ایران به شرح زیر است:

تلاش آمریکا برای بازگشت تمامی طرف‌ها به تعهدات خود در برجام و خودداری از تهدید متحدان واشنگتن با جریمه‌های اقتصادی. مذاکره برای توافقی موقت با ایران برای ارائه برخی معافیت‌های اقتصادی در ازای گام‌های قابل راستی‌آزمایی از سوی ایران.

آمریکا و ۱+۵ باید تا پیش از سال ۲۰۲۳ برای رسیدن به توافقی جامع با ایران وارد مذاکره شوند.

در طرح موسوم به قانون دیپلماسی ایران، بخشی نیز به موضوعات غیرهسته‌ای و آنچه «اقدامات بی‌ثبات کننده ایران» خوانده شده، اختصاص یافته است:

آمریکا نباید به دنبال بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران باشد چرا که این موضوع باید به عنوان حقی برای اعضای فعلی برجام محفوظ بماند.

آمریکا باید در خصوص برخی پروژه‌های همکاری‌های ویژه در برجام، معافیت‌هایی برای ایران در نظر گیرد.

آمریکا باید فضایی را ایجاد کند که در آن نهاد‌های اقتصادی بتوانند از معافیت‌های موجود و مکانیسم‌هایی که اجازه فروش محصولات کشاورزی، مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر مراودات بشردوستانه را فراهم می‌کند، استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
حالا که مردم بیشترین فشار را تحمل می کنند وکمکم بر مشکلات فایق می ایند مسول. باید جرات نه کفتن به اروپا وامریکا را داشته باشند. تا فرمایشات حضرت اقا تحقق یابد و به فکر عزت ملت بزرگ ایران باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
الی برکت الا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
اینم اولین نتیجه ناکامی دشمن وحضورمردم درانتخابات انشالله این حضوربرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
قانون قبلی سنا مبنی برمحدود کردن اختیارات جنگی ترامپ وتو نشد.؟ ‍‍‍لطفااطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
نه ممنون
آخرین اخبار