جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پویش مردمی " نه به کرونا" ایجاد شد.

پویش مردمی  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرزو حیدریان رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی پویش " نه به کرونا " گفت: دلیل اصلی این پویش، جلب مشارکت مردم به منظور پیشگیری از بیماری کرونا در استان است.

او با اشاره به اهمیت اصول بهداشت فردی در پیشگیری از بیماریهای ویروسی کرونا تصریح کرد: جامعه خطاب این پویش، تمام  مردم هستند و ما توقع داریم حداقل در زمان شیوع بیماریهای واگیردار، به خصوص بیماریهای حاد و در حال حاضر، ویروس کرونا که در جامعه جهانی شیوع پیدا کرده است مردم بهداشت فردی را رعایت کنند.

او افزود: مردم از دست دادن با یکدیگر و روبوسی کردن بپرهیزند، زیرا این امر می تواند یکی از راهکارهای اساسی  کنترل و پیشگیری از این قبیل بیماریها باشد.

رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین  سلامت با بیان اینکه چون ویروس کرونا در حال حاضر درمانی ندارد، پیشگیری  بهتر از درمان است،گفت: به همین منظور شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین  سلامت  خراسان رضوی برای پیشگیری از این بیماری و کاهش میزان شیوع آن در جامعه، تا اطلاع ثانوی با پویش " نه به کرونا " اقدام به تهیه مواد ضد عفونی کننده دست، برای اماکن عمومی مترو، اتوبوس، مدارس و دیگراماکن عمومی، در جهت پیشگیری از این بیماری و سلامت مردم به عنوان بخش مردمی و پیشنهاده دهنده، این طرح را اجرا می کند.


حیدریان با اشاره به اینکه کودکان و سالمندان جزء جامعه حساس و آسیب پذیر محسوب می شوند افزود: باید هرچه سریعتر بتوانیم این فرهنگسازی را برای پیشگیری از بیماری کرونا در سطح استان داشته باشیم.

او تصریح کرد: درخواست ما از مسئولین دستگاههای اجرایی این است تا با حمایت از این طرح و فرهنگ سازی در جامعه به این پویش بپیوندند تا گامی مثبت، در راستای کاهش ضریب شیوع و پیشگیری از بیماریهای های واگیر به خصوص بیماری کرونا در جامعه و انسان برداریم.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.