هواشناسی استان بوشهر گفت: از دوشنبه با نفوذ امواج ناپایدار به جو استان، ناپایداری‌های جوی و دریایی افزایش می‌یابد.

ناپایداری‌های جوی و دریایی از دوشنبه افزایش می‌یابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز (جمعه دوم اسفند) سواحل جنوبی استان به سبب وزش باد شمال غربی، کمی مواج خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: شنبه و یکشنبه شرایط جوی و دریایی به نسبت آرامی پیش بینی می‌شود اما از دوشنبه با نفوذ امواج ناپایدار به جو استان، ناپایداری‌های جوی و دریایی افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود عصر دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه ضمن افزایش پوشش ابر، وزش باد گرم جنوب شرقی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد و از بعد ازظهر سه شنبه جریان‎های به نسبت شدید شمال غربی جایگزین جریان‌های جنوب شرقی شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بر همین اساس در این مدت سواحل استان و خلیج فارس کاملا مواج و طوفانی خواهد بود. همچنین ضمن افزایش محسوس دما، احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی و همچنین در برخی نقاط از نیمه شمالی استان احتمال بارش پراکنده باران و رعد و برق دور انتظار نیست.

راستگو، آسمان استان را تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی کرد که  فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی نیز رخ می‌دهد.

او افزود: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی خواهد بود با سرعت ۸ تا ۳۰ و در سواحل جنوبی گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود که از فردا متغیر با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز امروز در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، سواحل مرکزی گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۲۰ و فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود، که فردا در همه سواحل استان به ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد رسید.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۱:۵۸ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۲۴، جزر دوم دریا ساعت ۱۲:۱۹ و مد دوم ساعت ۱۸:۴۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.