طرح پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر (steps ۲۰۲۰) همزمان با سراسر کشور در شهرستان بابلسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محسن نبی زاده مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر، گفت: طرح پیمایش ملی عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر به منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر و انجام مداخلات برای بهبود شیوه زندگی و سلامت مردم در قالب مطالعه استپس از ۲۸ بهمن ماه آغاز و تا هشتم اردیبهشت سال آینده اجرا می‌شود.

او افزود: پیمایش استپس بر گردآوری مستمر اطلاعات دارای کیفیت تمرکز دارد و دارای سه گام پرسشگری با پرسشنامه (گام اول)، انجام سنجش‌های جسمانی (گام دوم) و اندازه گیری آزمایشگاهی (گام سوم) است.

محسن نبی زاده گفت: از مردم درخواست داریم تا در صورت مراجعه ماموران بهداشتی که دارای معرفی ‎نامه و کارت معتبر شناسایی هستند با آنان همکاری شود.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر افزود: در ایران از سال ۱۳۸۳ برنامه مراقبت عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر پس از قریب ۲ سال مطالعه و آزمون، ظرفیت‌سازی و جلب حمایت همه جانبه با محوریت مرکز مدیریت بیماری‌ها و همراهی دانشگاه‌های کشور آغاز شد و تا به حال ۷ پیمایش کشوری به اجرا در آمده است.

او با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر عامل حدود ۸۰ درصد موارد مرگ و میر به شمار می‌رود و پایه پیشگیری از این بیماری‌ها شناسایی عوامل خطر اولیه و پیشگیری و کنترل آن است، گفت: بیماری‌هایی همچون دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی به همراه عوامل خطری شامل کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات، مهمترین علت‌های مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستند که احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.