برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهدای قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز در مسجد قزللی

صبح امروز مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهدای والامقام قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز در مسجد قزللی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،صبح امروز مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهدای والامقام قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجانشرقی و اقشار مختلف مردم در مسجد قزللی تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام آقازاده سخنران این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای ۲۹ بهمن تبریز گفت: شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف همه ماست چرا که آبادانی کشور را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام آقازاده افزود: کسانی قصد تضعیف جامعه اسلامی مارا دارند، به آن‌ها توجه نکنید و به افراد صالح رای بدهید و بدانید که رای دادن تکلیف همه ماست و هر رای یک تیر به سوی دشمنان و یک بلی و تایید برای جمهوری اسلامی ایران است.

او با بیان اینکه آذربایجان در همه صحنه‌ها در انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است افزود: سعی کنید بسیار منسجم و گسترده و خوشحال کننده در این انتخابات شرکت کرده و پیشتاز باشید و به خواست خدا انشالله اشخاص انقلابی و متدین در مجلس انجام وظیفه می‌کنند، لذا باز هم کاری کنید که دنیا بداند تبریز در همه صحنه‌ها پیش رو و پیشتاز است.

او با بیان اینکه کلام آیت الله شهید قاضی طباطبایی در تبریز همواره نفوذ داشت افزود:مردم به شهید قاضی طباطبایی اعتماد بسیار زیادی داشتند، آیت الله قاضی یک مجاهد و انقلابی بود که دستور داده بود مردم حاضر باشند و اربعین شهدای قم را برگزار کنند.

گفتنی است؛ تظاهرات ۲۹ بهمن تبریز که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران با عنوان قیام مردم تبریز مشخص شده‌است، به حوادث ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ در تبریز اشاره دارد که در طی آن انقلابیون تبریز به مناسبت چهلمین روز شهدای ۱۹ دی قم، دست به تظاهرات زدند که ۱۴نفر شهید و ۱۲۰ نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.