حضور حدود شش هزار ناظر در پای صندوق‌های رای

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از حضور حدود شش هزار ناظر در پای صندوق‌های رای در روز انتخابات خبر داد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه در کنار بازرسان هیات بازرسی، ناظرانی از شورای نگهبان هم در پای صندوق‌ها حضور داشته و انتخابات را رصد می‌کنند گفت : در این دوره، حدود شش هزار ناظر بر برگزاری انتخابات مجلس در استان نظارت خواهند داشت.

او گفت : با توجه به سابقه و تجربه انتخابات گذشته، تعداد ناظران در هر شعبه از سه تا پنج نفر متغیر است.

مفید گفت: دستور العمل کار این ناظران مشخص است و تخلفات و اموری را که باید طی فرآیند انتخابات تحت رصد داشته باشند از قبل تعیین و آموزش داده شده است.

این مسئول گفت: علاوه بر عوامل نظارت، بازرسان ویژه نظارت بر انتخابات هم در سطح شهرستان‌های حوزه‌های انتخابیه فرعی و اصلی فعال هستند و گزارشات خود را به هیات نظارت استان اعلام می‌کنند.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون مواردی از تخلفات انتخاباتی گزارش شده، گفت: تمام گزارشات دریافتی برحسب موارد تخلف، به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده و تذکرات لازم به افراد نیز داده شده است.

او افزود: عمده تخلفات در بحث کارناوال‌های تبلیغاتی و عدم رعایت ابعاد بنر و پوستر بوده که در همه موارد برخورد شده و تذکرات لازم داده شده است.

مفید گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از تخلف حاد انتخاباتی که در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد، نداشته ایم.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه در روز انتخابات در کنار ناظران و بازرسان، مردم هم باید انتخابات را تحت نظارت خود داشته باشند، از مردم خواست تا هرگونه تخلف انتخاباتی را به سامانه www.mardomnazer.ir گزارش دهند.

مفید با بیان اینکه رفتار کاندیدا تا روز‌های پس از انتخابات نیز تحت نظر است، گفت: تخلف کاندیدا‌ها درهر مرحله‌ای که محرز شود طبق قانون با آن برخورد خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.