تصاویری زیبا از بازی نهنگ‌ها در اقیانوس یخ زده

ویدئوی جدیدی از نهنگ‌ها حین بازی در اقیانوس منجمد قطب جنوب را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه امکانات زیادی برای بشریت فراهم شده تا با استفاده از آن به اطلاعات تازه‌ای در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنند. یکی از ویدئو‌های عجیب و جالب توجه‌ای که به تازگی در یکی از سایت‌های خارجی منتشر شده است تصاویری زیبا از اقیانوس منجمد قطب جنوبی را این بار به شیوه‌ای خاص و متفاوت نمایش می‌دهد.

با این تفاوت که تصویربرداران این تصاویر و ویدئو‌ها این بار انسان‌ها نبودند بلکه این مسئولیت به نهنگ‌های ساکن این اقیانوس منجمد واگذار شده بود.
طی این تحقیقات، دانشمندان دوربین‌های خاصی را به ۳۰ نهنگ وصل کرده‌اند تا از طریق آنان به زیر اقیانوس یخ زده سفر کرده و از نحوه تغذیه این نهنگ‌ها در قعر آب‌های یخ‌زده باخبر شوند.

محققان که تصاویر ضبط شده توسط نهنگ‌ها را رصد می‌کردند به این نتیجه رسیدند که این نهنگ‌های اسرارآمیز به مقادیر مختلفی، از یخ‌های دریایی تغذیه کرده و بیشتر زندگی‌شان را در آب‌های آزاد می‌گذرانند و کمتر به نواحی کاملا یخ زده اقیانوس می‌روند. دانشمندان امیدوارند ارتباطشان با این دوربین‌ها قطع نشود و آن‌ها بتوانند مدت بیشتری این تصاویر زنده را در اختیار داشته و به تحخقیق و بررسی بپردازند. زیرا این اولین بار است که آنان موفق شدند از این طریق دور افتاده‌ترین مناطق کره‌ زمین را از نزدیک مشاهده کنند.

فیلم‌برداری نهنگان از اقیانوس یخ‌زده

فیلم‌برداری نهنگان از اقیانوس یخ‌زده

این در حالی است که هوای کره زمین روز به روز گرم تر می‌شود و این اتفاق منجر شده است تا دمای قطب جنوب برای اولین بار در کمال تعجب به 20 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد که این اتفاق بسیار خطرناک و برای همگان غیرقابل باور است.



/انتهای پیام

برچسب ها: نهنگ ، اقیانوس ، یخ زده ، عجیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.