رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از شناسایی یک زن و یک مرد مشکوک به ویروس کرونا در بابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل دقایقی قبل در جمع خبرنگاران گفت: یک مرد و یک زن که به تازگی به قم سفر کرده بودند با علائم شبیه ویروس کرونا در بیمارستان آیت الله روحانی بابل بستری شدند.

او با بیان اینکه فعلا جای نگرانی نیست، افزود: این دو فرد بلافاصله تحت آزمایشهای مرتبط قرار گرفتند و تاکنون علائم مثبت مبنی بر ابتلای این دو نفر به بیماری کرونا ویروس مشاهده نشده است.

جلالی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و دستورالعمل وزارت بهداشت، این زن و مرد در بیمارستان میناگر بابل بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تا قبل از مشخص شدن نتایج آزمایشگاه نمی‌توان به طور دقیق در مورد ابتلاء این دو نفر به ویروس کرونا اظهار نظر دقیق داشت.

جلالی با بیان اینکه این دو فرد برای مدتی خارج از استان بودند و با علائم کرونا شناسایی شدند، اما آزمایش مثبتی در این مورد مشاهده نشده است، ادامه داد: تمامی مسافرانی که اخیرا به استان قم سفر کردند و مسافرانی که از قم به مازندران سفر می‌کنند، برای چکاپ حتما و سریعا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

او گفت: این ویروس همراه با گلو درد، کوفتگی بدن، تب، تنفس نامنظم و سرفه‌های خشک علائمی همانند سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد.

دکتر جلالی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا بسیار سریع از فرد بیمار به دو تا سه نفر در مدت چند ساعت سرایت می‌کند از مردم خواست از دست دادن با هر فرد بیمار و روبوسی کردن خودداری کرده و دست‌های خود را به طور مداوم به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه شستشو دهند.



تشکیل ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

حامد روحانی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون هیچ مورد قطعی از بیماری ویروسی کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه در سطح شهرستان‌های تابعه مشاهده نشده است.

او افزود: رسانه‌ها از گمانه زنی‌ها و درج اخبار از منابع نامشخص در خصوص کروناویروس بپرهیزند تا مانع موج شایعات در جامعه شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران ادامه داد: تنها مرجع اطلاع رسانی اخبار مربوط کرونا در کشور وزارت بهداشت و در استان مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است.

مازندران دو دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت مجزا در بابل و ساری دارد که دانشگاه بابل منفک از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مستقر در ساری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام امیدوارم که ایران عزیز ما از این بلا هم نجات پیدا کنه خدا با ماست باور کنین وقت دعا کنین و تا جای امکان نظافت رو رعایت کنین تا این بیماری رو شکست بدیم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
فقط خداااا به ایرانیا رحم کنه
خدا تو که میدونی کسی به داد مردم نمیرسه.فقط خودت فقط.
مردم توروخدا بهداشت رو رعایت کنید.دستاتون رو مرتب بشورید.با کسی دست ندید و روبوسی نکنید.تا حد امکان از خونه هاتون بیرون نرید.لطفا جدی بگیرید.لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
مسولین در مورد کرونا دروغ گفته وبرای جان مردم ارزشی قایل نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
فعلا هر كي قم و اراك رفته تا دو هفته پيش زن و بچه و خونواده و كسي نره والا همه رو بيچاره ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۸:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
با طب اسلامی میتوان با این بیماریها مبارزه کرد وعدم امروز عاجز از نجات مردم میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
برای پیشگیری به پنج داروخانه سطح شهر بابل رفتم.برای دریافت ماسک میگن تمام کردیم.(هنوز هیچ نشده)از شنبه یه سایت میزارند برای ثبت نام ماسک مثل....
آخرین اخبار