کرونا در ایلام دیده نشده است / مردم به شایعات توجه نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعلام کرد : تا کنون هیچ موردی از بیماری کرونا در ایلام مشاهده و گزارش نشده است.

کرونا در ایلام دیده نشده است / مردم به شایعات توجه نکنند

کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی از بیماری کرونا در ایلام مشاهده و گزارش نشده است از هم استانی های ایلامی خواست به شایعات فضای مجازی این استان توجه نکنند .

 او اظهار کرد : در پی اعلام چند تن از هم استانی ها در شهرستان های دره شهر ، ایلام و دهلران موضوع با جدیت خاص در دستور کارشناسان و پزشکان این استان قرار گرفت که خوشبختانه این موضوع تکذیب شد .

کریمیان  با بیان اینکه این ویروس‌ معمولاً می‌تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود تاکید کرد : علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی ، سرفه ، گلودرد ، احتمالاً سردرد و تب است که می‌تواند تا دو روز ادامه یابد .

او در پاسخ به این پرسش که چگونه می توانیم ریسک ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهیم ، گفت : دستان خود را مرتب با صابون بشویید و دهان و بینی خود را هنگام عطسه یا سرفه بپوشانید ، همچنین گوشت و تخم مرغ را کاملا بپزید .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بر رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و افزود : از افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا دارند ، فاصله بگیرید و از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی خودداری نمایید .

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.