رئیس‌جمهور آمریکا با بازنشر توئیتی، خود را قربانی توطئه فتنه‌انگیز وزارت دادگستری این کشور و اف‌بی‌آی معرفی کرد.

ترامپ خود را قربانی توطئه وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، توئیتی را بازنشر کرده است که در آن ضمن هشدار به ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل این کشور، خود را قربانی توطئه‌ فتنه‌انگیزی دانست که در وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی به راه افتاده است و اعلام کرد می‌تواند مشاور ویژه‌ای را برای تحقیق در مورد توطئه مذکور منصوب کند.

ابتدا این توئیت را «تام فیتون» رئیس گروه وکلای محافظه‌کار دیده‌بان قضایی در صفحه توئیترش منتشر کرده بود. ترامپ همچنین توئیتی دیگری از فیتون را بازنشر کرده که می‌گوید دیده‌بان قضایی «در حال افشاگری‌های بزرگی است که بدترین رسوایی فساد در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.»

فیتون در توئیت اول خود نوشت «بار باید دادگستری را پاکسازی کند ... دونالد ترامپ قربانی توطئه فتنه انگیز وزارت دادگستری/اف‌بی‌آی و ... است. رئیس‌جمهور ترامپ می‌تواند مشاور ویژه‌ای را مستقیما (برای بررسی این امر) منصوب کند.»

پس از آن این توئیت‌ها از سوی ترامپ بازنشر شد که ویلیام بار به افراد نزدیک رئیس‌جمهور گفته بود چنانچه ترامپ اظهارنظر‌های علنی را درباره پرونده‌های مطرح شده از سوی دادستان‌های فدرال که به دادستان کل گزارش می‌دهند متوقف نکند ممکن است از سمت خود کناره‌گیری کند.

در واکنش به این هشدار بار، هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته اعلام کرد ترامپ «حق دارد نظریات خودش را اعلام کند.»

پیش‌تر دونالد ترامپ در پیامی توییتری بدون اعتنا به درخواست ویلیام بار از او برای اظهارنظر نکردن درباره پرونده‌های جنایی به تشریح گسترده اختیارات قانونی خود پرداخته و گفته بود برای این کار دارای حق قانونی است.

دخالت‌های ترامپ و وزیر دادگستری‌اش در امور قضایی به ویژه دخالت در پرونده راجر استون، دوست قدیمی و مشاور رئیس جمهور آمریکا در زمان انتخابات سال ۲۰۱۶، با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار