کارشناس هواشناسی لرستان از فعالیت سامانه بارشی در جو این استان تا فردا شب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  راضیه پیله ورانکارشناس هواشناسی لرستان، امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود اولیه موج‌های ناپایدار به جو استان لرستان از امروز چهارشنبه، اظهار داشت: با ورود این موج‌ها، بارش‌هایی را در اغلب نقاط استان به شکل پراکنده و خفیف داشتیم.

او عنوان کرد: سامانه بارشی از امشب وارد نوار غربی کشور از جمله جو استان لرستان می‌شود.

کارشناس هواشناسی لرستان، تصریح کرد: با شکل گیری توده‌های تندری و تغذیه رطوبتی مناسب از جانب دو دریای سرخ و مدیترانه، پیش بینی کرده ایم که بارش‌های به نسبت خوبی را در همه نقاط استان داشته باشیم.

پیله وران، افزود: خروجی مدل‌ها نشان می‌دهد که میزان بارش‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ متر در استان باشد و در برخی از نقاط هم به صورت نقطه‌ای بین ۴۰ تا ۶۰ میلی متر بارندگی باشد.

او ادامه داد: در مناطق سردسیر شمالی استان مانند نورآباد، الشتر، ازنا، دورود و الیگودرز هم پیش بینی بارش برف را داریم و با توجه به بالا بودن شاخص‌های ترمودینامیکی، علاوه بر رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه و پدیده تگرگ را هم پیش بینی کرده ایم.

کارشناس هواشناسی لرستان، بیان داشت: انتظار داریم که برای فردا صبح دما در همه نقاط استان کاهش پیدا کند و این سامانه بارشی تا فردا شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از روز جمعه هم به طور کامل از نیمه غربی و جو استان لرستان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.