کارشناس مسائل سیاسی گفت: شفاف نبودن مسائل مالی در انتخابات باعث شده که برخی با سو استفاده از این نقصِ قانونی که وجود دارد اقدام به پولشویی کنند.

/محمدعلی الفت‌پور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به هزینه‌های کلان در تبلیغات انتخاباتی،گفت: متاسفانه مساله تبلیغات در ایران بسیار متفاوت از سایر کشورهای دیگر است.

او ادامه داد: زیرا در همه دنیا هزینه  انتخاباتی می‌شود، اما مدل هزینه کرد در ایران شاید یکی از مساله دارترین و مضحک ترین مدل تبلیغات در دنیا باشد و شفاف نبودن مسائل مالی در انتخابات باعث شده که برخی با سو استفاده از این نقص قانونی که وجود دارد اقدام به پولشویی کرده و بخشی از این هزینه‌ها را از مجاری که اصلا مشخص نیست کجاست و صرفا نامش پول های کثیف است تامین کنند.

الفت‌پور با اشاره به لایحه مجلس مبنی بر لزوم شفافیت هزینه‌های انتخاباتی افزود: متاسفانه تا امروز هم پیگیری‌های مجلس برای جلوگیری از این هزینه کردها ثمری نداشته، زیرا متاسفانه نقص قانونی در این زمینه وجود دارد.


بیشتر بخوانید: نظر مردم نسبت به هزینه‌های کلان انتخاباتی منفی است


کارشناس مسائل سیاسی با کثیف خواندن این پول‌ها بیان کرد: در کشور برخی سفره‌هایی باز و برخی مدل‌ها تبلیغ می‌شود که بیش از هرچیز نشان از پول های باد آورده دارد، زیرا اگر این پول ها باد آورده نباشد قاعدتا چنین مدل هزینه‌ای برای جلب نظر مردم انتخاب نمی‌شود.

او درباره چگونگی تبلیغات سالم بیان کرد: معتقدم که اگر کسی بخواهد تبلیغات سالم داشته باشد همین حضور پرنگش در فضای مجازی کفایت می‌کند، اما این حاشیه‌هایی که در حوزه تبلیغات و نمایش کاندیداها وجود دارد نشان می‌دهد که برنامه ریزی شده تا به عنوان یک بنگاه اقتصادی به جایگاه نماینده نگاه شود.

الفت‌پور افزود: نماینده‌ای که واقعا بخواهد خود را هزینه مردم کند، اینگونه هزینه‌های کلان خرج نمی‌کند و مردم خود آگاهند و می‌دانند کسی این پول‌ها را هزینه نمی‌کند که باورود به  مجلس برای مردم و منافع ملی وقت بگذارد، زیرا در اینصورت قطعا آنجا را به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌بیند تا بتواند این هزینه ها را تامین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار