وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با همتای اردنی‌ خود در مسکو، پیرامون مسائل مختلفی از جمله تحولات اخیر در استان ادلب سوریه سخن گفت.

لاوروف: نیرو‌های سوری به توافق‌ها پایبندند، اما به اقدامات تحریک‌آمیز واکنش نشان می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با ایمن الصفدی، همتای اردنی‌اش در مسکو گفت: تلاش‌ها برای قرار دادن یک طرف در برابر عمل انجام شده و اعمال فشار بر یک طرف در مسئله فلسطین، نتیجه‌بخش نخواهد بود. درباره مسئله فلسطین به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد از نحوه اجرای توافقنامه سوچی به علت حملاتی که به ارتش سوریه و تاسیسات نظامی در این کشور شده است، راضی نیستیم. حملات به نیرو‌های سوریه و روسیه در ادلب ادامه دارد. نیرو‌های دولتی سوریه به توافق‌های پیشین پایبندند، اما به اقدامات تحریک‌آمیز واکنش نشان می‌دهند.

وی گفت: در گفتگو‌ها با ترکیه درباره سوریه به نتیجه‌ای نرسیدیم. ترکیه باید گروه‌های مسلح مخالف سوری را از تروریست‌ها در ادلب جدا کند. در گفتگو‌های روسیه و ترکیه در مسکو، شروط جدیدی ارائه نکردیم و فقط خواهان اجرای توافقنامه سوچی هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: از تلاش‌ها برای تحقق ثبات در لیبی حمایت می‌کنیم و حل بحران در این کشور فقط با گفتگو امکان‌پذیر است. طرف‌های تاثیرگذار در بحران لیبی باید همه را برای پذیرفتن گفتگو، تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار