آمار واجدان شرایط رای در انتخابات مجلس یازدهم در ۱۰ شهرستان استان بوشهر را در این خبر بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: تعداد واجدان شرایط اخذ رای در استان بوشهر، ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر است.

خسرو دهقانی افزود: از این تعداد ۴۲۰ هزار و ۳۶۳ نفر معادل ۵۴ درصد مرد و ۳۶۲ هزار و ۹۷۰ نفر معادل ۴۶ درصد زن هستند.

او ادامه داد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم تعداد واجدان شرایط، ۲۹۴ هزار و ۲۷۳ هزار نفر است؛ ۲۰۳ هزار و ۲۲۷ نفر در شهرستان بوشهر، ۶۷ هزار و ۹۳۲ نفر در شهرستان گناوه و ۲۳ هزار و ۱۱۴ نفر در شهرستان دیلم.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: واجدان شرایط رای در شهرستان دشتستان  ۱۶۹ هزار و ۳۲۲ نفر هستند.

دهقانی گفت: واجدان شرایط حوزه دشتی و تنگستان نیز ۱۰۷ هزار و ۸۷۱ نفر هستند که شامل ۵۷ هزار و ۲۵۵ نفر در دشتی و ۵۰ هزار و ۶۱۶ نفر در شهرستان تنگستان هستند.

او عنوان کرد: واجدان شرایط حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر هستند؛ شامل ۷۵ هزار و ۵۱۷ نفر در شهرستان کنگان، ۳۸ هزار و ۸۳۵ نفر شهرستان دیر، ۴۴ هزار و ۸۴۱ نفر شهرستان جم و ۵۲ هزار و ۶۷۴ نفر در شهرستان عسلویه.

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۶۹ درصد واجدان شرایط مربوط به شهرستان بوشهر، ۲۳ درصد مربوط به شهرستان گناوه و ۸ درصد نیز مربوط به شهرستان دیلم است.

دهقانی بیان کرد: در حوزه دشتی و تنگستان نیز ۵۳ درصد واجدان شرایط مربوط به شهرستان دشتی و ۴۷ درصد مربوط به شهرستان تنگستان است.

او افزود: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز ۳۵درصد واجدان شرایط مربوط به شهرستان کنگان، ۱۹ درصد مربوط به شهرستان دیر، ۲۱ درصد مربوط به شهرستان جم و ۲۵ درصد مربوط به شهرستان عسلویه هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: تعداد رای اولی‌های استان نیز ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر است که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۲۹۰ نفر مرد و ۱۸ هزار و ۳۶۹ نفر زن هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.