با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی هیئت دولت در بهمن ماه امسال، عملیات اجرایی جاده جایگزین در مجاورت سد هراز با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمد ابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به مسیر ۱۱.۶ کیلومتری جاده جایگزین در مجاورت سد هراز و ضرورت تکمیل آن گفت: جهت کاهش بار ترافیکی جاده مهم هراز ۴ کیلومتر از این جاده با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان در اولویت ساخت قرار گرفت که تا کنون ۸۳ درصد از عملیات اجرایی این قطعه انجام شد.

او با بیان اینکه اختصاص این ۵۰ میلیارد تومان موجب تسریع در ساخت این پروژه خواهد شد افزود: همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا پایان خرداد ۹۹ این بخش از پروژه به اتمام برسد و بار ترافیکی جاده هراز به حداقل ممکن کاهش یابد.

سد مخزنی هراز که در ۲۰ کیلومتری جنوب آمل قرار دارد هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که با احداث این سد ضمن تامین آب شرب جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری پایین دست آب زراعی حدود یکصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی تامین می‌شود که با بهره برداری از آن بخشی از جاده هراز به زیر آب خواهد رفت که به موازات احداث سد احداث جاده جایگزین نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار