زنان شیعه و سنی و فارس و بلوچ سیستان و بلوچستان آماده خلق حماسه‌ای دیگر در دوم اسفند و مشارکت در سرنوشت کشور خود شده‌اند.

زنان سیستانی و بلوچ آماده مشارکت در سرنوشت کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،زنان شیعه و سنی و فارس و بلوچ سیستان و بلوچستان که تاکنون هم پای مردان در مرزداری و توسعه و پیشرفت جامعه ایفای نقش کرده و در انتخابات شورا‌های اسلامی وارد میدان رقابت شدند تا نشان دهند که مقتدرانه در صحنه حضور دارند اینک نیز آماده خلق حماسه‌ای دیگر در دوم اسفند و مشارکت در سرنوشت کشور خود شده‌اند.

حضور زنان در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که این قشر تلاشگر نه تنها همگام با مردان بلکه در صحنه‌هایی پیشگام‌تر از آنان حرکت کرده و از آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب و نظامشان حفاظت می‌کنند.

نام نویسی ۲۳ زن داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان که ۱۴ نفر آنان تایید صلاحیت نهایی شدند نشان از بلوغ سیاسی و علاقه مندی این قشر به مشارکت در صحنه‌های سیاسی کشور است.

بانوان سیستانی و بلوچستانی تاکنون نشان داده اند که با ورود به هر صحنه‌ای بخوبی می‌توانند از آزمون آن سربلند بیرون بیایند، شرکت در انتخابات گذشته شورا‌های اسلامی شهر و روستای سیستان و بلوچستان برای رای دادن و کسب آرا اکثریت نقش و جایگاه بانوان را در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به شایستگی نشان داد بطوریکه در پنجمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا حدود ۱۴۰۰ نفر از بانوان این استان داوطلب نمایندگی شده بودند که ۴۱۵ نفر آنان با رای مردم به شورا‌ها راه یافتند.

اگر در گذشته زنان و دختران سیستانی و بلوچستانی تنها در اندیشه خانه‌داری و همسر و فرزندداری بوده و برخی از آنان حتی اجازه تحصیل نداشتند امروزه بسیاری از کرسی‌های دانشگاه و نهاد‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از آن خود کرده و برای توسعه و پیشرفت استان و کشور خود بعضا از مردان پیشی گرفته و شوق و اشتیاق زیادی برای نقش آفرینی در صحنه‌های مختلف دارند تا نشان دهند که هیچ تفاوتی بین زن و مرد در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

یکی از بانوان سیستان و بلوچستانی گفت: سپردن مسوولیت‌های مختلف از جمله معاون استانداری، فرمانداری، بخشداری، شهرداری، مدیرکل و سایر مدیریت‌ها به زنان و باز گذاشتن در‌های اعتماد به روی این قشر فعال در دولت تدبیر و امید منجر به مشارکت بالای آنان در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف به ویژه اعتماد کردن مردم برای سپردن نمایندگی در شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی به زنان شده است.

سمانه رخشانی افزود: بانوان این استان همواره در صحنه‌های مختلف توانمندی خود را به نمایش گذاشته و اکنون نیز آماده نقش آفرینی در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

شماری از بانوان سیستانی و بلوچستانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات از تمامی بانوان هموطن خواستند دوشادوش یکدیگر با حضور در صحنه انتخابات ضمن حمایت از آرمان‌های انقلاب دشمنان نظام اسلامی را که درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در این صحنه هستند، ناامید و مایوس کنند.

اسماء ریگی یکی از بانوان زاهدانی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان بویژه زنان و دختران این خطه از میهن اسلامی با حضور کم نظیر خود در پای صندوق‌های رای یک بار دیگر با آرمان‌های امام راحل، شهدای عزیز و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کرده و با انداختن هر رای در صندوق مشت محکمی بر یاوه گویی‌ها و توطئه‌های دشمنان می‌زنند.

او گفت: باید قدر این انقلاب و امنیتی که در کشور حاکم است را بدانیم و شرکت در انتخابات نشانه قدردانی از این نعمت بزرگ است.

یکی از دختران رای اولی زاهدان گفت: حضور در انتخابات به معنای ایستادگی پای انقلاب، آرمان‌های نظام و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

پونه سراوانی افزود: زنان و دختران ایرانی همگام با مردان با حضور حداکثری خود در انتخابات مجلس نشان خواهند داد که توطئه‌ها و تلاش‌های دشمنان برای کم رنگ کردن حضور مردم در این صحنه هیچ تاثیری در اراده پولادین آنان در حمایت از انقلاب و نظام ندارد.

انتهای پیام/گ

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار