ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر و داستان انقلاب/ ثبت‌‎نام خبرنگاران برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد

هفته گذشته مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر و داستان انقلاب اسلامی تمدید شد.

جشنواره شعر و داستان انقلاب تا ۱۵ فروردین ۹۹ تمدید شد آغاز ثبت ‎نام خبرنگاران برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته گذشته، اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر و داستان انقلاب تا ۱۵ فروردین ۹۹ تمدید شد

دبیرخانه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با اعلام خبر تمدید مهلت ارسال اثر به این رویداد تا ۱۵ فروردین ۹۹، از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره درخواست کرد تا آثار خود را با توجه به ضوابط و مقررات اعلام شده در فراخوان ارسال کنند.

حضور ایران در ۱۸ نمایشگاه کتاب خارج از کشور در سال آینده

قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در خصوص برنامه‌ها و حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور گفت: ما به حضور فعال در نمایشگاه‌های کتاب خارجی و به‌خصوص در عرصه بین‌الملل باور داریم و تمام همت و تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا در این نمایشگاه‌ها هدفمند شرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تمام تلاش ما نهایت صرفه‌جویی است و بر این باور هستیم تا هزینه‌های حضورمان در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور را نسبت به سال قبل کاهش دهیم. بر اساس اهدافی که در نظر داریم حضور در ۱۸ نمایشگاه کتاب خارج از کشور را در سال آینده در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی قم در بهار ۱۳۹۹

مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره روند تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی قم گفت: پس از اینکه موضوع تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه‌های مرکزی در استان‌های مختلف کشور به عنوان یکی از سیاست‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دوره جدید مدیریتی مطرح شد، اقدامات لازم برای فعال کردن روند بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

کتاب «در مکتب مصطفی» به چاپ ششم رسید

کتاب «در مکتب مصطفی» جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است که در واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است. مصاحبه‌های این کتاب توسط محمدمهدی رحیمی و تحقیق و تألیف آن توسط دکتر جمال یزدانی صورت گرفته است.

آغاز ثبت ‎نام خبرنگاران برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب

سید محمد طباطبایی حسینی مدیر روابط عمومی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: خبرنگاران می‎توانند از یکشنبه (۲۷ بهمن ماه) نسبت به ارائه درخواست برای فعالیت در نمایشگاه کتاب ۳۳ اقدام کنند.

نمایشگاه عقدنامه‌های نفیس تاریخی در کتابخانه ملی برگزار شد

نمایشگاهی ویژه به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز زن ۲۶ بهمن ماه در موزه کتاب و میراث مستند ایران افتتاح شد.

در این نمایشگاه، تعدادی از اسناد و عقدنامه‌های نفیس و تاریخی که در سال‌های گذشته توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی خریداری، فراهم‌ یا توسط خیران اهدا شده است، برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار