نشست شورای امنیت درباره یمن در روز سه‌شنبه بدون محکومیت تجاوز عربستان، برگزار شد.

شورای امنیت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الحدث، مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن در نشست شورای امنیت درباره تجاوز عربستان به یمن در روز سه‌شنبه گزارشی را در رابطه با تحولات یمن ارائه داد.

وی گفت: «زنان و کودکان قربانی جنگ در یمن هستند. ما از طرف‌های یمنی می‌خواهیم تا به مفاد توافق‌نامه را در نظر بگیرند».

گریفیتس بدون محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن، گفت: «از تلاش عربستان برای انتقال بیماران از صنعا استقبال می‌کنیم».

وی ابراز امید‌واری کرد که زندانیان در آینده نزدیک، آزاد شوند. گریفیتس در ادامه تاکید کرد که بی‌میلی در مسیر سیاسی، باعث تشدید درگیری‌ها می‌شود.

مارک لاکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر‌دوستانه، نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و اتهامات بی‌اساسی را به حوثی‌ها وارد کرد، وی گفت: «کار امدادی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها با موانع مختلفی روبرو است. حوثی‌ها در کار سازمان‌های بشردوستانه و امدادی در مناطق خود دخالت می‌کنند».

در این نشست که هیچ اعتراضی به تجاوزات آشکار و غیرانسانی عربستان به یمن نشد، نماینده آمریکایی هم به تکرار ادعاهایی علیه نیروهای مقاومت حوثی پرداخت و گفت: «ما از حوثی‌ها می‌خواهیم که برای تحویل کمک در مناطق کنترل خود مانع نشوند. موانع حوثی مانع تحویل کمک به مناطقی است که آن‌ها کنترل می‌کنند».

نماینده آمریکا در ادامه به اتهام زنی علیه ایران هم پرداخت و گفت: «ایران همچنان به ارسال اسلحه به حوثی‌ها و نقض قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد. ایران همچنان به تضعیف راه حل سیاسی در یمن ادامه می‌دهد».

نماینده روسیه در این نشست نیز ضمن حمایت از روند سیاسی در یمن گفت: «ما خواستار اجرای سریع توافق نامه آزادی زندانیان در یمن هستیم. ما از طرف‌های یمنی می‌خواهیم برای پیشبرد روند صلح فعالیت کنند. ما از تشدید خصومت در یمن نگران هستیم».

گفتنی است، عربستان طی اقدامی تجاوزکارانه از ابتدای سال ۱۳۹۴ به یمن حمله کردند. درپی حمله ائتلاف متجاوز به یمن، هزاران کودک و زن یمنی دچار سوء تغذیه و بیمارهایی درپی نبود امکانات بهداشتی شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای امنیت ، جنگ یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار