ایران سرزمینی از رنگین کمان اقوام و ادیان انتخاباتی باشکوه را در روز دوم اسفند ماه در سراسر ایران خلق کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،همصدا با ملت ایران مردم ولایتمدار آذربایجان‌غربی  با شور و شعور، تکرار حماسه حضورشان در  انتخابات را هدفگذاری کردند.
 
با رسیدن قطار انتخابات مجلس شورای اسلامی به ایستگاه آخر ، همه آحاد مردم از سراسر کشور آماده حضور در پای صندوق‌های راُی شدند تا تکلیف ۲۹۰ نماینده آینده مردم در خانه ملت و ۷ نماینده مجلس خبرگان ‌مشخص شود که بی تردید با مشارکت در انتخاب فرد اصلح، آینده چهار ساله‌ی خود را رقم می زنند.
 
سرزمینی از رنگین کمان اقوام و ادیان حماسه ای دیگر در دوم اسفند خلق کردند
 
انتخابات به عنوان شاخصه و مظهر مردم‌سالاری از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و در طول این چهار دهه مردم همواره با حضور در صحنه انتخابات، ضمن مایوس ساختن دشمن، سرنوشت سیاسی کشور را تعیین کرده‌اند.

بی‌تردید نقش تأثیر‌گذار مجلس شورای اسلامی در تقنین و نظارت و ریل‌گذاری حرکت دولت، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف می‌کند تا مردم در این برهه حساس طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور با انتخاب درست در افزایش اقتدار، عزت و استقلال ایران اسلامی مشارکت کنند.

سرزمینی از رنگین کمان اقوام و ادیان حماسه ای دیگر در دوم اسفند خلق کردند

اما بالاخره انتظار به سر آمد و ماراتن یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان از ساعت ۸ امروز آغاز شد و باید ۲۵۵ نماینده از ۲۰۸ حوزه انتخابیه انتخاب و راهی خانه ملت شوند؛ انتخاباتی که بیش از ۷ هزار کاندیدا باید به رقابت بپردازند. انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳۱ استان و ۲۰۸ حوزه و ۵۵ هزار شعبه برگزار می‌شود.

از مجموع ۲۰۸ حوزه انتخابیه در سراسر کشور تعداد ۱۷۴ حوزه دارای ۱ نماینده، ۲۱ حوزه ۲ نماینده، ۸ حوزه ۳ نماینده، یک حوزه ۴ نماینده، ۲ حوزه ۵ نماینده، ۱ حوزه ۶ نماینده و ۱ حوزه هم ۳۰ نماینده خواهد بود. ۵ حوزه انتخابیه نیز به نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس یازدهم اختصاص دارد.

سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان آماده خلق حماسه در روز دوم اسفند

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر هستند که ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. کسانی که دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن به دنیا آمده اند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

 
همانگونه که برف و سرما طی روز گذشته بر اراده استکبارستیزی مردم در سرزمین اقوام و ادیان الهی تاثیر نگذاشت، این مرزداران غیور اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دانش‌آموز و طلبه، اتحاد و انسجام خود را بار دیگر در پای صندوق‌های رای نشان دادند و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی را در صحنه دوم اسفندماه فریاد  زدند.
 
از صبح امروز جمعه دوم اسفند کار رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور آغاز شده و از استان هایی چون قم، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه، لرستان، سمنان، آذربایجان شرقی، یزد، ایلام، کردستان، مازندران و مرکزی خبر رسیده که الزام ثبت اثر انگشت روی برگه رای برداشته شده است و این کار اختیاری است.
سرزمینی از رنگین کمان اقوام و ادیان حماسه ای دیگر در دوم اسفند خلق کردند
 
به گفته حسین بختیاری فرماندار شهرستان اراک، ثبت اثر انگشت رای دهنده‌ها در فرآیند انتخابات در شعب اراک، کمیجان و خنداب الزامی نیست و مردم تنها با در دست داشتن شناسنامه و ارایه شماره ملی یا کارت ملی می‌توانند تعرفه رای خود را در صندوق بیندازند.
 
روز دوم اسفند همزمان با سراسر کشور، اقشار مختلف آذربایجان غربی در ۱۷ شهر آذربایجان غربی با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای با آرمان‌های والای انقلاب و امام راحل تجدید بیعت کردند.
 
 
 
روز دوم اسفند، سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان شاهد حضوری یکپارچه، وحدت آفرین و دشمن شکن در پای صندوق‌های رای بود تا ترانه وحدت و اتحاد را بار دیگر به رخ دشمنان بکشند و مشت محکمی بر یاوه گویی‌های استکبار جهانی بزنند.
 
در روز جمعه مردم ایران اسلامی به ویژه مردم ولایت مدار آذربایجان غربی با انگشت‌های جوهری و با حضور در پای صندوق‌های رای به صورت یکپارچه و یکصدا مهر تایید بر حمایت از ولایت فقیه و آرمان‌های والای نظام  زدند.
 
 در این روز سرنوشت ساز، اقلیت‌های مذهبی در سراسر کشور همچون همیشه با وحدت، یکپارچگی و همدلی در این دوره از انتخابات شرکت کردند و به این ترتیب برخلاف تبلیغات دشمنان با اتحاد و وحدت مثال‌زدنی خود، اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان ثابت می کنند.

سرزمینی از رنگین کمان اقوام و ادیان حماسه ای دیگر در دوم اسفند خلق کردند

مشارکت زردتشتیان و اقلیتها پای صندوقهای رای در استان یزد

 
روز دوم اسفند شیعه و سنی، ترک و کرد، ارامنه و آشوری در صفوف به هم پیوسته و فشرده در مقابل صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند.
 
آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی است که در کنار زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی اقلیت‌های دینی و قومی ارامنه و آشوری نیز با اتحاد و همدلی در آن زندگی می‌کنند و همه آن‌ها در سالیان پس از انقلاب فعالیت‌های مربوط به دین خود را آزادانه انجام می‌دهند و به طور مستمر در عرصه‌های مختلف به خصوص انتخابات به نقش آفرینی پرداخته اند.
 
سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان آماده خلق حماسه در روز دوم اسفند
 
در این استان مردم از اقوام، پیروان ادیان و مذاهب مختلف بدون مشکل سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده و همواره وحدت، یکپارچگی و انسجام خود را در راستای آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ کرده اند.
 
انتخابات نیز همواره بستری برای وحدت، حضور پرشور و مقابله با دسیسه‌های دشمنان نظام و اسلام در آذربایجان غربی بوده و ترک، کرد، فارس، ارمنی و آشوری در آن با حداکثر مشارکت شرکت کرده اند.
 
و هر جای پای منافع ملی در میان باشدفارس، آذری،کرد،آشوری ،ارمنی ،مسلمان و مسیحی در صحنه اند و انتخابات نمونه ای از این همبستگی است.

آذربایجان غربی سرزمین صلح و دوستی ،جایی که عشق به وطن حرف اول و آخر است.

انتخابات تجلی وحدت و انسجام ملی همه ایرانیان است

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انتخابات تجلی وحدت و انسجام ملی همه ایرانیان است گفت: مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری ها و تعیین حق سرنوشت از ویژگی های بارز نظام است.

محمدمهدی شهریاری وحدت و همدلی مسئولان در استان را از ویژگی های مثبتی برشمرد که در بزنگاه های مختلف همواره منشا تحولات مطلوب بوده است.

سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان آماده خلق حماسه در روز دوم اسفند

کوتاهی در انتخابات به ضرر کشور خواهد بود

 
امام جمعه اهل سنت ارومیه کفت؛ حضور پرشورآحاد مختلف مردم در انتخابات ، اتحاد، همبستگی و بصیرت مردم ایران را بار دیگر به رخ می کشد.
 
ماموستا عبدالقادر بیضاوی گفت: هر رأی مردم می‌تواند در پایداری، مقاومت و اقتدار ایران اسلامی در برابر توطئه‌های استکبار جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کند و قدرت بین‌المللی کشورمان را به رخ جهانیان بکشد.
 
او گفت: هر گونه کوتاهی در انتخابات به ضرر کشور خواهد بود و مشکلات اقتصادی و معیشتی نباید در حضور گسترده مردم، از هر دین، مذهب و قومیت در پای صندوق‌های رای تاثیری داشته باشد.
 
امام جمعه اهل سنت ارومیه همچنین از کاندیدا‌ها خواست پس از کسب رای و انتخاب شدن برای کرسی مجلس یازدهم ضمن رعایت قانون اساسی در خصوص حل مشکلات جامعه برنامه‌های جدید و درستی ارایه دهند.
 
'داریاووش عزیزیان' کشیش کلیسای شرق آشور ایران نیز با تاکید بر حضور گسترده اقلیت‌های دینی در انتخابات می‌گوید:آشوریان از اقوام قدیمی ایران هستند چنان که قبل از میلاد مسیح در ایران بوده اند و پس از آن نیز به آئین مسیح گرویده اند و گواه دیرینه بودن حضور این قوم در منطقه آذربایجان، وجود کلیسای حضرت مریم (س) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کلیسا‌های جهان در ارومیه است.

سرزمینی از رنگین کمان اقوام و ادیان حماسه ای دیگر در دوم اسفند خلق کردند


او در خصوص حضور آشوری‌ها در انتخابات، با اشاره به سپری شدن ایام الله دهه فجر اضافه کرد: بدون تردید می‌توان گفت انتخابات از خود دهه فجر نشات می‌گیرد مردم ایران در دهه فجر دست به انتخابی زدند که بر اساس این انتخاب بتوانند چگونه زندگی کردن خود را انتخاب کرده و به آیین‌های فرهنگ و دین خود عمل کنند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه اظهار کرد:مبنای انتخابات پیروزمندانه در دوره‌های مختلف، انتخاب هوشمندانه ملت ایران در دهه فجر سال ۵۷ بود که زمینه استقرار حکومت دینی را فراهم کرد.

اختصاص ۷ صندوق رای برای اقلیت‌های دینی


مصطفوی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، گفت: در استان آذربایجان‌غربی اقدامات و آمادگی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده است است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: دو هزار و ۱۱۷ شعبه اخذ رای برای استان پیش‌بینی شده که ۷ شعبه، ویژه پیروان اقلیت‌های دینی در ارومیه و سلماس است که از این تعداد ۶ صندوق برای آشوریان و یک صندوق نیز برای ارامنه در نظر گرفته شده است.

سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان آماده خلق حماسه در روز دوم اسفند

 

او ادامه داد: یک هزار و ۲۵۲ صندوق ثابت و ۷۶۵ صندوق سیار شامل یک هزار و شش صندوق شهری و یک هزار و ۱۱۱ صندوق روستایی برای جمع‌آوری آراء دایر شده است.

مصطفوی گفت: از دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر واجد شرایط رای دادن در استان که ۷۱ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود، ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر رای اولی هستند.

سرزمینی از رنگین کمان اقوام و ادیان حماسه ای دیگر در دوم اسفند خلق کردند
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: در ارومیه ۵۸ نفر برای تصاحب سه کرسی مجلس یازدهم با هم به رقابت می‌پردازند.

امروز دوم اسفند پای صندوق های رای همه اقوام و ادیان رنگین کمانی از اتحاد و انسجام ایرانی را به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.