حال و هوای این روز‌های انتخابات در فارس

مردم همیشه در صحنه استان فارس بار دیگر آماده خلق حماسه دیگر در روز دوم اسفند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قطار انتخابات به ایستگاه آخر خود در حال نزدیک شدن است و تنها ۳ روز به برگزاری بزرگترین ماراتن مجلس یازدهم باقی مانده مردم نیز خود را برای شرکت در این انتخابات آماده می‌کنند تا بار دیگر حماسه دیدنی و پر شکوهی را رقم بزنند.

در میان هیاهوی تبلیغاتی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جوانانی هستند که به تازگی به سن قانونی ١٨ سال رسیده اند و برای اولین بار رأی و نظرشان اهمیتی اساسی دارد. این افراد نقش حماسی خود را در روز جمعه دوم اسفندماه، در پای صندوق‌های رأی به خوبی ایفا خواهند کرد.

تمامی تمهیدات برای برگزاری انتخابات پیش رو در استان فارس اندیشیده شده است، همه مسئولان مربوطه پای کار هستند تا سلامت برگزاری انتخابات کاملا حفظ شود.

انصراف ۱۳۲ کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در فارس

سید احمد احمدی‌زاده رییس ستاد انتخابات فارس گفت: تاکنون ۱۳۲ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان از ادامه فعالیت انصراف داده‌اند.

او افزود: هم‌اینک تعداد کاندیدا‌های نمایندگی مجلس در استان ۳۲۳ نفر است که از این تعداد ۲۸۸ نفر مرد و ۳۵ نفر زن هستند.

احمدی‌زاده ادامه داد: از زمان آغاز نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فارس، ۹۲۴ نفر ثبت‌نام کردند و ۹ نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به این استان انتقال دادند.

او با اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در استان فارس، گفت: از این تعداد بیش از ۱۹۱ هزار و ۵۶۰ نفر رای اولی هستند.

احمدی زاده گفت: پیش بینی شده حدود ۶۴ هزار نفر از عوامل در برگزاری انتخابات در استان فعالیت داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات فارس از آمادگی ۳ هزار ۲۲۷ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳۰۰ شعبه اخذ رای ثابت و ۹۲۷ سیار شعبه سیار هستند که ۴ شعبه اخذ رای در شیراز برای اقلیت‌های دینی است.

او از آمادگی کامل ۹۳ حوزه انتخابیه استان برای برگزاری انتخابات اطلاع داد و افزود: از این تعداد ۱۵ حوزه اصلی و ۷۸ حوزه مربوط به فرعی است.

محمدرضا امیری فرماندار شیراز هم اظهار داشت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۶۸۲ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و ۴۳ شعبه در شهرستان زرقان در نظر گرفته شده که چهار شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی است.

او افزود: از ۶۸۲ شعبه اخذ رأی در شهرستان شیراز، ۶۲۷ شعبه ثابت و ۵۵ شعبه سیار است.

رئیس کل دادگستری استان فارس هم ضمن تأکید بر برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی از تشکیل ۱۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در ۵ حوزه انتخابیه استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان این مطلب که افرادی که قصد حضور در مرکز قانونگذاری کشور را دارند خود باید نمونه‌های برجسته رعایت و پایبندی به قانون باشند گفت: بی تردید کسانی در این کارزار موفق خواهند بود که قانون را نصب العین خود قرار دهند و سایرین را نیز به رعایت قانون تشویق و ترغیب نمایند.

او از تذکر و اخذ تعهد از ۴۵ نفر از فعالان حوزه تبلیغات انتخابات از آغاز تبلیغات خبر داد و بیان داشت: این اقدام در نتیجه فعالیت ستاد‌های پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر استان است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه به مصادیق بارز تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و بیان داشت: چاپ و تکثیر پوستر خارج از اندازه مقرر قانونی، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگو‌های سیار در سطح استان در غیر از محل ستاد انتخاباتی و تخریب و توهین به نامزد‌های انتخاباتی از جمله این موارد است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار