زنگنه گفت: در صنعت نفت همه باید سخت‌گیر باشند، ما به جهاد دانشگاهی اصرار می‌کنیم این کار را ادامه دهند.

ساخت دکل در ایران یکی از آروز‌های صنعت نفت است/ به جهاد دانشگاهی اصرار می‌کنم این کار را ادامه دهندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح گفت: امروز روز خوبی برای من است و ساخت دکل در ایران یکی از آروز‌های صنعت نفت ماست. سالیان زیادی است که به دکل در صنعت نفت نیاز داریم.

او ادامه داد: دکل یک تجهیز نیست در واقع یک کارخانه سیار است که به سرعت قابل انتقال است و ایده فرآورش سیار (Skid-mounted) را از آن گرفتیم.

وزیر نفت تصریح کرد: از جهاد دانشگاهی به‌دلیل سرسخت بودنش تشکر می‌کنم. در صنعت نفت همه باید سخت‌یگر باشند، زیرا در سیستم‌های قدیمی مقاومت وجود دارد ما  به جهاد دانشگاهی اصرار می‌کنم این کار را ادامه دهند و عمق ساخت را بالا ببرند.


بیشتر بخوانید: فعالیت دکل حفاری ۷۲ فتح آغاز شد


زنگنه افزود: وظیفه ما این است کار و اشتغال ایجاد کنیم، اهواز پس از اصفهان و اراک یکی از قطب‌های صنعتی است که باید از آن حمایت کنیم.

او بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در برنامه ماست و حمایت از جهاد دانشگاهی نیز ادامه خواهد داشت  دکلِ ساخته‌شده، فقط برای ایران نیست و باید در تمام منطقه از آن استفاده کرد، منطقه ما سال‌ها نفت خواهد داشت.

وزیر نفت گفت: در پایان پس از جهاد دانشگاهی از شرکت ملی حفاری ایران و همه مدیران پیشین و کنونی شرکت ملی نفت قدردانی می‌کنم.

در ادامه این برنامه بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه رونمایی از دکل ۷۲ فتح در جمع خبرنگاران گفت:سیاست وزارت نفت حمایت و تقویت از سازندگان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و استارت‌آپ‌هاست.

او گفت: خوزستان می‌تواند از مراکز اصلی کار باشد، ما باید از فرصت تحریم برای توسعه ساخت داخلی و فناوری ملی استفاده کنیم.

زنگنه تصریح کرد: ۴ درصد از اعتبارهای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت معادل ۲۴۰ میلیون دلار به جوامع پیرامونی اختصاص می‌یابد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار