مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : با برنامه‌های تدوین شده در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود بالغ بر ۱۰۰ هکتار به سطح باغات این شهرستان اضافه شود.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : با توجه به مزایای توسعه باغات مدرن از سطح فوق بیش از ۷۰ هکتار باغات مدرن روسیمی احداث شده است.

او با اشاره به برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های انجام شده گفت : از ابتدای سال ۹۸ مکان یابی و شناسایی عرصه‌ها با انجام چاله کنی شروع و نهال‌های استاندارد دیم و آبی با نظارت فنی کارشناسان و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه تامین شده است.

مدیرجهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: کاشت باغات از اواخر پاییز در دهستان‌های کرمانشاه شروع شده و تا اواسط فروردین ماه ادامه دارد.

آشتاب گفت: تا کنون در سطح ۱۵۰ هکتار برای احداث باغ شناسایی مکان انجام شده و چاله کنی در سطح بیش از ۴۲ هکتار نیز صورت گرفته و با توجه به شرایط آب و هوایی در حال پیگیری برای کاشت هستیم.

او در خصوص توسعه سطح گلخانه‌ها در شهرستان کرمانشاه گفت: تعداد ۱۱ شهرک گلخانه‌ای در این شهرستان شناسایی و در حال بررسی فنی و شرایط احداث آن‌ها هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه به زمینه توسعه و تولید قارچ خوراکی هم اشاره کرد وافزود: تا کنون ۸ واحد برای توسعه شناسایی و در حال ساخت و ساز می‌باشند که با تکمیل این واحد‌ها تولید قارچ در شهرستان به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن در سال خواهد رسید .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.