طرح روستای بدون بیکار با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال درروستای حسین آباد خانکوراز توابع بخش مرکزی اسفراین اجراشد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مسعود مسکنی  رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان  گفت: یکی از اولویت‌های صندوق کارافرینی امید حمایت از روستائیان است  که تولید کنندگان واقعی اقتصاد مقاومتی می‌باشند.

اوگفت: طرح روستای بدون بیکار در راستای توانمند سازی روستا‌ها و به منظور ایجاد اشتغال پایدار، ریشه‌کنی بیکاری عدم مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس به روستا‌ها میشود که این طرح در سطح بعضی روستا‌های استان اجرایی شده است.

مسعود مسکنی افزود: سهم شهرستان اسفراین از محل این طرح هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده که در روستای حسین آباد خانکور از توابع بخش مرکزی اسفراین اجرا گردیده و برای ۴۰ نفر از ساکنین این روستا بطور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال نموده است.

مسکنی افزود : برای اولین بار در خصوص تسهیل ضمانت وام ساکنین این روستا با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک و کارشناسان دادگستری سند‌های مشاع روستائیان تفکیک و بعنوان وثیقه از روستائیان پذیرفته شده است.

او همچنین از پرداخت ۱۴۶ فقره تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و افزود: تاکنون بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایداری روستایی توسط این صندوق پرداخت شده و برای ۳۵۰ نفربطور مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.