کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: داور در دیدار استقلال و الاهلی عربستان قضاوت ضعیفی از خود به نمایش گذاشت.

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از قضاوت داوران کره جنوبی در دیدار استقلال ایران با الاهلی عربستان بیان کرد: خیلی وقت بود چنین داوری ضعیفی در سطح لیگ قهرمانان آسیا ندیده بودم و باید بگویم کوه جین که یکی از داوران باتجربه آسیا است در این بازی سابقه و تجربه اش را در خانه اش جا گذاشته بود.

او افزود: دیدار الاهلی با استقلال چهار صحنه مهم داشت. اولین صحنه دقیقه ۸ بازی و در برخورد علی دشتی با مدافع الاهلی رقم خورد. در آن صحنه بازیکن عربستانی پیش از ضربه دشتی از پشت به او ضربه زد و داور کره‌ای باید پنالتی می‌گرفت که چنین کاری انجام نداد.


بیشتر بخوانید: فروغی: گل دوم استقلال سالم بود


کارشناس داوری کشورمان افزود: در صحنه اعلام پنالتی برای الاهلی هم پیش از اینکه حسینی به بازیکن حریف برخورد کند، مهاجم الاهلی خود را روی زمین انداخت و شبیه سازی کرد. این پنالتی درست نبود همانگونه که در صحنه پنالتی روی آرش رضاوند داور کره‌ای اشتباه کرد. در آن لحظه بازیکن عربستانی پایش را کنار پای هافبک استقلال قرار دارد و اعلام پنالتی درست نبود.

مظفری تصریح کرد: اوج فاجعه داوری این بازی در صحنه گل دوم امیر ارسلان مطهری اتفاق افتاد. ۲۷ ، ۲۸ سال پیش که من کار داوری را تازه شروع کرده بودم چنین صحنه‌هایی را آفساید می‌گرفتند، اما طبق قوانین جدید، اگر بازیکن و دروازه بان در یک خط باشند به شکلی که محل قرارگیری آن‌ها با کشیدن یک خط کش در یک خط باشد، این صحنه آفساید است. در آن لحظه محمد دانشگر فاصله زیادی با دروازه بان الاهلی داشت و به شکل زیگزاگی هم در مسیر المسیلم نبود چه برسد به اینکه با او در یک خط باشد. به همین دلیل گل دوم استقلال سالم بود. نماینده کشورمان از اشتباهات داور کره‌ای آسیب زیادی دید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار