مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور جوانان، جام "سردار سلیمانی" طی ۱۱ تا ۱۷ اسفند ماه به میزبانی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در دیدار مسئولان فدارسیون کشتی با استاندار کرمان گفت: درخواستی از چند ماه پیش به فدراسیون مبنی بر برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور جوانان در دو بخش آزاد و فرنگی به میزبانی کرمان داشتیم که فدراسیون نیز با این میزبانی موافقت کرد.

کرمان میزبان مسابقات کشتی قهرمانی کشور جوانان

او افزود: این امر مصادف با شهادت سردار سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" شد و مقرر شد رقابت‌ها با نام جام "سردار سلیمانی" برگزار شود تا همتراز با جام تختی که یک جام بین المللیست بتواند نهادینه شود و گستردگی داشته باشد.

پاریزی با اعلام اینکه این کار بُرد فرهنگی بسیار بالایی برای استان کرمان دارد، تصریح کرد: از سوی دیگر، کرمان زادگاه این سردار سرافراز بوده و تلاش می‌کنیم این مسابقات در شأن نام "سردار سلیمانی" و استان برگزار شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: تاکنون کلیه ملاحضات انجام شده و از فدراسیون برای چندمین بار است که به استان کرمان می‌آیند و هم اکنون دغدغه و نگرانی بحث اسکان تیم هاییست که در استان حضور پیدا می‌کنند تا شأن و منزلت نام "سردار سلیمانی" و استان کرمان حفظ شود.

پاریزی با بیان اینکه رقابت‌ها ۱۱ تا ۱۷ اسفند ماه با حضور ۸۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور در دو بخش آزاد و فرنگی برگزار می‌شوند، از استاندار کرمان خواست: مساعدتی داشته باشند تا با هم افزایی بین دستگاه‌ها علاوه براسکان، در بحث اسپانسری مسابقات نیز تعاملی ایجاد شود.

کرمان میزبان مسابقات کشتی قهرمانی کشور جوانان

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی نیز با اعلام اینکه هم اکنون از استان کرمان چهار نفر در فدراسیون کشتی سمت دارند، گفت: استان کرمان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را در پیش داشته است، لذا انتظارات این رشته ورزشی از کرمان بالا رفته است.

او با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان صنعتیست و به واسطه کسب درآمدهایش به ویژه گل گهر و ... انتظار می‌رود، در راستای رسالت اجتماعیشان علاوه بر فوتبال به ورزش کشتی هم کمک کنند، افزود: اکثر هزینه‌های رقابت‌ها از قبیل مدال، کاپ، هزینه‌های مسئولان برگزاری، اجرایی و ... به واسطه‌ی "سردار سلیمانی" از طریق خود فدراسیون پرداخت می‌شود.

نصیرزاده به بحث اسکان ورزشکاران اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که برای این رویداد ۶ ساعت پخش زنده از شبکه سه و ۶ ساعت از شبکه ورزش داریم، لذا دوست داریم هماهنگی با میراث فرهنگی یا شرکت‌های صنعتی بزرگ صورت گیرد تا هتل‌هایی را در اختیار ورزشکاران قرار دهند، ما هم در مقابل تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های خود برای تبلیغ این هتل‌ها استفاده کنیم.

او تصریح کرد: در این رویداد بزرگ که با نام "سردار سلیمانی" مزین شده، پسر و برادر این سردار سرافراز به همراه وزیر کشور حضور پیدا می‌کنند.

نصیرزاده همه‌ی شرایط کرمان در برگزاری این رقابت‌ها را خوب ارزیابی کرد و افزود: متأسفانه شرایط اسکان در شأن استان کرمان نیست، لذا از استاندار درخواست داریم برای حل این مشکل، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

کرمان میزبان مسابقات کشتی قهرمانی کشور جوانان

در این نشست، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان هم با اعلام اینکه واحد‌های صنعتی استان واقعا دارند برای ورزش کار می‌کنند، از افتتاح استادیوم‌های ورزشی شهربابک، کرمان و رفسنجان به همت شرکت صنایع مس ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این طرح ها، بزرگترین افتتاح ورزشی تاریخ کشور است.

او افزود: علاوه بر احداث این پروژه ها، مس دارد در راستای مسئولیت اجتماعیش سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان در ورزش استان کرمان هزینه می‌کند که این خود جای قدردانی دارد.

فدایی برای حل بحث اسکان ورزشکاران در این رویداد بزرگ قول مساعد داد.

کرمان میزبان مسابقات کشتی قهرمانی کشور جوانان

در این نشست مقرر شد: طی ابلاغی از سوی رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان به عنوان رئیس ستاد برگزاری این مسابقات منصوب شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.