مختاری درباره آخرین وضعیت کاشت درختان چنار در خیابان ولیعصر (عج) توضیحاتی داد.

محمد علی مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که کار کاشت درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) تا چه زمانی به طول می‌انجامد؟ گفت: کار کاشت درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) امری زمان بر است، زیرا باید بر اساس اصول کارشناسی و محیط زیستی انجام شود.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: گودال‌های مورد نیاز جهت کاشت درختان باید با عمق یک و نیم متر باشد و ما در ساعات پایانی شب با استفاده از جرثقیل به جا به جایی و انتقال درختان اقدام می‌کنیم، زیرا انتقال درختان نباید موجب افزایش ترافیک شود.

مختاری در واکنش به این مطلب که با توجه به فصل بارش‌ها آب روان جوی خیابان ولیعصر(عج) خاک دپو شده را گل می‌کند و این موضوع موجب مشکلاتی می‌شود، گفت: ما برای کاشت درختان چنار با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که یکی از آن‌ها همان ترافیک معبر و فعالیت در ساعات پایانی شب است که سرعت کار را با کندی مواجه می کند.


بیشتر بخوانید: ماجرای جمع‌آوری سردیس‌ شهدا از بوستان جوانمردان چیست؟ 


او در پاسخ به این سوال که چرا تعدادی از درختان انتقال داده شده به خیابان ولیعصر(عج) هنوز کاشته نشده‌اند؟ گفت: چند اصله از درختان انتقال داده شده به این خیابان  به دلیل نداشتن محیط بن استاندارد باید برگشت داده شوند، زیرا نمی‌توان آن‌ها را غرس کرد.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: درختان چناری که در خیابان ولیعصر(عج) غرس می‌شود عمری بین ۱۰ تا ۱۲ سال با محیط بن ۵۰ سانتیمتری دارند.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: درختان خیابان ولیعصر(عج) پس از کاشت به شکل قطره‌ای آبیاری می‌شوند و دیگر خبری از سنگ فرش و روان آب در جوی این خیابان نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار