کارشناس سی بی آر مبتنی بر جامعه در سازمان بهزیستی کشور گفت: در استان خراسان جنوبی حدود ۹ هزار نفر تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه سی بی آر هستند.

تفرشی کارشناس سی بی آر مبتنی بر جامعه در سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: حدود ۴۸۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند (حدود ۹۶ درصد روستا‌ها در کشور) که ازاین تعداد حدود ۹ هزار نفر تحت پوشش این برنامه هستند.

او افزود: افرادی که بر اساس دستور العمل‌های سازمان بهزیستی جزو افراد دارای معلولیت طبقه بندی شوند و در کمیسیون تشخیص نوع معلولیت به عنوان فرد معلول شناخته شود تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

تفرشی در خصوص اهداف این دوره‌های آموزشی، بیان کرد: نحوه ارتباط تسهیل گران با افراد دارای معلولیت در زمان‌های که فرد دچار تنش می‌شوند مورد توجه قرار می‌گیرد.

کارشناس سی بی آر مبتنی بر جامعه در سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در این روش که مبتنی بر رویکر مراجعه محوری است، رابطه بین فرد خدمت دهنده و خدمت گیرنده بسیار مهم است.

او گفت: در روش‌های سنتی مددکاران خود برای شخص معلول تصمیم گیری می‌کنند، اما در روش سی بی آر که مجموعه‌ای از تکنیک‌ها را شامل می‌شود سعی می‌شود تا مشارکت فرد معلول در روند توانبخشی بالاتر شود و از او فردی فعال بسازد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.